Thomas Strerath, az Ogilvy Németország CEO-ja és egyben az Ogilvy Worldwide Board-jának tagja, az év branding showját varázsolta a BrandTrend “Ez a branding 360° – Ne hagyd kiégni a márkádat” című konferenciájára. Mesut Özil, az Arsenal focisztárja szlogenje után szabadon „Miért kellene legyőznöm a világot, ha el is varázsolhatom?” mesés egyszerűséggel vezetett be a világmárkák rejtelmeibe.
A BrandTrend konferenciája rendhagyó módon, mégis teljes természetességgel simult bele az Audi Centrum Budapest letisztult formáiba. A helyszín és az előadások tartalma magával ragadó és tartalmas élménnyel teli napot adott a regisztrálóknak, a támogatóknak és a médiapartnereknek.
A konferenciát a Telekom, a HP, a XEROX, a Richter, az E-On és a TDK Life on Record, a Ringier, a Heti Válasz, a Privátbankár, a Piac és Profit és több szakmai szervezet is támogatta. Az eseményre Magyarországon kívül három országból érkeztek előadók.
Geszti Péter az Ez a branding – 51 márkás beszélgetés című interjúkötet bemutatóján beszélgetett Kőszegi Andrással, a több mint 20 éves ismeretségnek köszönhetően baráti hangon, fésületlenül.
A konferencia nyitóelőadását – a BrandTrend és a DIE MarkenWertExperten márkatanácsadó rendszerét bemutató prezentáció felvezetéseként – Dkkfm. Dipl. Graf. Manfred Enzlmüller, a Brandtrend márkatanácsadó partnerügynökségének ügyvezető igazgatója, egyben az Alsó-Ausztriai Gazdasági Kamara reklám és kommunikációs szakcspoportjának vezetője tartotta.
Átértékelt értékek címmel a jelenlegi gazdasági helyzet és az online elsöprő térhódítása okán felmerült kihívásokról beszélt Miril Warty, a Lowe Counsel, a Lowe and Partners insight és trendkutató tanácsadó ügynöksége ügyvezető partnere, aki korábban a BBC stratégiaalkotó csapatának is tagja volt. Hangsúlyozta, a változások a hagyományos értékek modelljeit is felborították. Előadásában központi szerepet szánt annak a kérdésnek a megválaszolására, hogy a márkák hogyan tudnak relevánsak maradni ebben az új fogyasztói környezetben.
A korábbi BrandTrend konferenciák sikerelőadója, Sas István újra és újra meglep témái frissességével és előadói lendületével. A konferencián résztvevőknek többek között arról értekezett, hogy a szokványos reklámok a vásárló agyának alig 5 százalékát befolyásolják, hogy a reklámban az „előfeszítés” többet ér, mint az „erőfeszítés”, hogy a kereskedő akaratlanul valódi „fájdalmat” is okozhat a vásárlójának, illetve hogy minden márkának kell egy igazi ellenség.
dr. Jánosy Zsuzsanna Laurentius Mayrhofer-rel tartott tükröt a magyarországi márkáknak, hiszen az elmúlt évek gazdasági válsága a vállalatok önmegítélése ellenére kihúzta az alapot a következő évek márkaépítése alól. Láthatóan a két szomszédos ország bár más ritmusban, ugyanazokkal a problémákkal szembesül vállalati oldalról, a középvállalatoknál érezhető nagyobb ausztriai stabilitás mellett.
Hampuk Richárd USA-ban szerzett politikai kommunikációs tapasztalatait, és Barack Obamának, a világ legismertebb brandjének szükségszerű sikerét mutatta be, valamint eloszlatta a tévhitet, mely szerint az Amerikai Egyesült Államok elnöke a Facebook-on nyerte volna meg a választásokat, és sokkal mélyebb társadalmi beágyazottságokra mutatott rá.
Vállalati oldalról, tisztán és teljes őszinteséggel, számolt be Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon kormányzati kommunikációs vezetője. Azokról a gyógyszeripari aktivitásokról beszélt, amelyekkel a gyógyszergyár tulajdonképpen az állam feladatai közé tartozó prevenciós tevékenységeket végzi el.
Mantuano Mónika a magyarországi HP társországokat megelőző közösségi kommunikációs építkezésére hozott példákat.
A BrandTrend idén első alkalommal Arany Aposztróf díjat adott át több Magyarországon aktív, erős márkának. Márkáknak, akik a BrandTrend szerint konzekvensen, kitartó építkezéssel, komplex értékrendszerrel egyszerűen, mindenkit magával ragadóan építik márkájukat. Az Österreich Werbungot, a Coca-Colát, a Providentet és velük a tudatos, következetes, kitartó értékeken alapuló márkaépítést díjazta a BrandTrendGuide márkatanácsadó rendszer szempontrendszere alapján. 2014-től a szakmai díjra pályázni lehet.
A konferenciát 2014-ben újabb szakmai események követik.
(BrandTrend)