Kategória: Dizájn és innováció és Képes hír.

Admin kategória: Képes hír.

Akárcsak a sportolók számára készített ruházatoknál, a Nike a termékgyártás terén is a holisztikus megközelítést alkalmazza, amelynek szerves része a fenntarthatóság. Májusban a sportszergyártó publikálta „Körforgás: A tervezés jövőjének irányelvei” című útmutatóját, amely tíz fenntarthatósági területet azonosít a termékfejlesztés körfolyamatában. Ezek figyelembevételével az iparági szereplők nem csupán a gyártás során, hanem a termékéletciklus összes pontján csökkenthetik a környezeti terhelést és az erőforrások pazarlását.

Kötelességünknek érezzük, hogy egy termék előállításakor a teljes tervezési folyamatot is megvizsgáljuk. Fontos, hogy honnan szerezzük be az alapanyagot, hogyan használjuk fel, hogyan adjuk azt vissza, és végül az is, hogyan tudjuk újragondolni” – mondja John Hoke, a Nike vezető tervezője.

A „Körforgás: A tervezés jövőjének irányelvei” című útmutató tíz fenntarthatósági területe az alapanyaghasználat, körkörösség elve, a melléktermékek csökkentésére irányuló törekvés, a termék szétszedhetőségének biztosítása, a környezetkímélő anyagok használata a gyártás során, a javíthatóság, sokoldalúság és tartósság elve, a csomagolás megválasztása és olyan úttörő modellek megalkotása, amelyek hosszabb termékéletciklust tesznek lehetővé.

nike_circular_design_infografika

A „Körforgás: A tervezés jövőjének irányelvei” című útmutató az alábbi linken érhető el: https://www.nikecirculardesign.com/