Kategória: Dizájn és innováció és Hír.

Admin kategória: Hír.

A karácsonyi időszakban a boltok vásárlóforgalma drasztikusan megnövekszik, emiatt nő az eladók leterheltsége is, kevésbé tudnak a vásárlók rendelkezésére állni és segíteni nekik az ajándékválasztásban. Bár a chatbotokat az esetek döntő többségében online vásárlások lebonyolítására és az általános ügyfélszolgálati kérdések automatikus megválaszolására használják, a „Libri Ajándékkereső” chatbotja a bolti vásárlást segíti elő azzal, hogy online ad tanácsot. A chatbot azért jött létre, hogy ne engedje el a vásárlók kezét a nagy év végi rohanás ideje alatt sem, hogy támaszként szolgáljon és segítsen eligazodni a sok könyv között. Az applikáció csevegőrobotja, mint a legjobb eladó, vagy könyvszakértő segít dönteni a fogyasztóknak.

A csevegőrobot egy megközelítőleg 150-es nagyságrendű könyvválogatásból dolgozik, amely életkor, nem, tematika vagy akár népszerűség alapján ajánl könyvet a vásárlóknak, így segítségével könnyedén megtalálhatjuk az ideális ajándékot szeretteinknek. A „Libri Ajándékkereső” használatához nincs szükség másra, mint egy Facebook felhasználói fiókra és egy okostelefonon futó Messenger applikációra.  A chatbot tulajdonképpen egy Facebook profillal rendelkező felhasználó, akit a Messengeren keresztül lehet megszólítani. A chatbottal való társalgáshoz nem kell gépelnünk, mindössze annyi a dolgunk, hogy a chatbot kérdésére a választási lehetőségek közül rábökünk az előre definiált válaszok egyikére. (pl.: Kinek keres ajándékot? Kisgyermek, kamasz, felnőtt nő stb.)

Legkönnyebben úgy találhatjuk meg a chatbotot, ha rákeresünk a „Libri Ajándékkereső” kifejezésre a Messengerben. A boltban elhelyezett egyéb kommunikációs eszközök segítik még a chatbot gyors elindítását. Használhatjuk a „Messenger-kód beolvasása” funkciót, ami a készülék kamerájával olvas be egy QR kódhoz hasonló ábrát. NFC-alapú megoldás is létezik a chatbot elérésére. Az NFC a készüléket (bekapcsolt NFC opció esetén) az adott NFC matricához, felülethez érintve képes azonnal elindítani a beszélgetést.

„A „Libri Ajándékkereső” chatbot egy olyan ajándékválasztást segítő megoldás, ami néhány egyszerű kérdés megválaszolása után ajánl könyvet felhasználói számára. A csevegőrobot alapját a hosszú évek alatt felmerülő általános vásárlói kérdésekre építve programoztuk, azzal a céllal, hogy a fogyasztók a lehető legkönnyebben találjanak rá a számukra releváns könyvajánlatokhoz” – mondta el Sándor Gabriella, a Libri marketingigazgatója.

A projekt igazolja azt a trendet, miszerint a digitális technikák már nem csak az online kereskedelemben hódítanak, hanem a hagyományos bolttérben is egyre jobban működtethetőek, a csatornák kombinálásával pedig még jobb ügyfélélmény érhető el.
(BrandTrend)