Kategória: Dizájn és innováció és Hír.

Admin kategória: Hír.

A hétvégén került sor a Telekom szervezésében a két és fél millió forint összdíjazású, Leading Data Hackathon elnevezésű fejlesztői versenyre, ahol minden a Big Data, azaz az óriási adathalmazok körül forgott. A résztvevők egy 150 ezer soros anonimizált ügyféladatbázist kaptak, ennek segítségével kellett fejleszteniük „adatvizualizáció”, „adatprezentációs felület létrehozása”, valamint „adaton alapuló appok” kategóriákban. A versenyen 80 egyetemista és a Big Data területén tevékenykedő szakember mérte össze tudását 25 csapatban. Az egyik kategóriagyőztes pályamű arra hozott létre megoldást, hogyan kerülheti el a Telekom, hogy rossz időben hívja telefonon ajánlatokkal ügyfeleit.

„Szeretnénk a hazai Big Data ökoszisztéma jelentős szereplőjévé válni, ezért is fontos számunkra, hogy alkalmat adjunk arra, hogy az adatok iránt érdeklődő szakemberek a mostani Hackathonhoz hasonló inspiráló eseményeken találkozhassanak egymással. A mostani hétvégi versenyen több olyan színvonalas megoldás is született, mellyel a vállalat tovább szeretne dolgozni” – mondta el Dobó Mátyás, a Magyar Telekom termékfejlesztési igazgatója.

A versenyzők a helyszínen kapták meg az adatokat, és 24 óra alatt kellett felhasználásukkal elkészíteniük a pályamunkát. A fődíj kategóriánként félmillió forint volt, a második helyezettek munkáját 200 ezer, a különdíjasokét 100 ezer forinttal honorálták a szervezők. A zsűriben a Telekom, a T-Systems Magyarország, az Eötvös Loránd Tudományegyetem és a Kitchen Budapest szakemberei ültek. Az eseménynek a MOSAIK Startup Hub adott helyszínt.

A díjazottak:

  • Adatvizualizáció kategóriában I. helyezést ért el a Déta névre hallgató 4 fős csapat, akik gyönyörűen modellezték egy dashboard felületen, hogy hol érdemes boltot nyitni. A felület jól szemlélteti, hogy az adott célcsoport merre jár, hol vannak azok a boltok, melyek számukra könnyen megközelíthető. A csapat „a legkreatívabb plusz adatforrás-bevonásáért” különdíjban is részesült.
  • A kategória második helyezettje a két fős Titz&Sux csapat lett, akik látványos infografikákon jelenítették meg a bejövő-kimenő SMS-ekre való reagálás megoszlását kor szerint.
  • Adaton alapuló applikációk kategóriában első helyezést ért el a Dinamikus duó nevű csapat, akik arra hoztak megoldást, hogy hogyan kerülheti el a Telekom, hogy rossz időben hívják ajánlattal az ügyfeleket. Az alkalmazás az ügyfelek mellett színkóddal jelzi, hogy az adott időszakban valószínűleg alkalmas-e az ügyfelet hívni.
  • Második helyezést ért el a Veszélyes nevezetű csapat, akik internetezést segítő applikációt találtak ki, mely hőtérkép segítségével mutatja, hogy hol a legjobb a net sávszélessége. Ha olyan helyszínen vagyunk, ahol nem elegendő ez, párszáz forintért vásárolhatunk magasabb sávszélességet, például egy fesztiválon.
  • A harmadik kategória, azaz az adat prezentációs felület létrehozásában első helyezést ért el a Vizarts csapata, akik a Telekom ajánlati rendszerét egyszerűsítenék le úgy, hogy ügyfelenként maximum 5 ajánlat jelenjen meg – az adott ügyfélre szabva.
  • Második helyezett a Data Ninjas csapata lett, akik geolokációs marketing megoldást hoztak létre, melynek vásárlásösztönzés a célja. A napközbeni mozgásuk szerint kapnának értesítést az ügyfelek, hogy az útjukban épp hol kaphatnak kedvezményesen például egy kávét.
  • A Déta mellett két másik csapat is részesült 100-100 ezer Ft különdíjban. A legjobb üzleti modell különdíjat az Optimism under uncertanity csapata kapta, akik a közösségi megosztásra épített dinamikusan változó tarifaárazást találtak ki, mely a percdíjak változására épül. Dashboard felületen követhető az átlagos kihasználtság, a csúcsidő és a várható csúcsidő, e szerint csúcsidőn kívül olcsóbb percdíjjal telefonálhatnak az emberek.
  • A harmadik különdíjat az adattudományért a DataLens csapata nyerte, akik egy Connect nevű társkereső applikációt hoztak létre, mely a Point of Interest adatok alapján csoportosítja az ügyfeleket és mutatja meg, hogy hol vannak a hasonló érdeklődésű emberek az ügyfél közelében.
  • A közönség díjat pedig egy szórakoztató a Telekom hívásaira és ügyfeleire épülő, tippelős játékot létrehozó Big Data Principum csapata vitte el.

(BrandTrend)