Kategória: Dizájn és innováció és Képes hír.

Admin kategória: Képes hír.

Új arculatot kapott a Kékszalag, a magyar vitorlás sport legismertebb versenye. A grafikai terveket Páncsity Lídia, a KREA Kortárs Művészeti Iskola harmadéves tervezőgrafikus hallgatója készítette kurzusa egyik kötelező feladataként. Véleményezésre megküldte a vitorlázók sportági szervezetének, ahol annyira megtetszett a javaslata, hogy úgy döntöttek, bevezetik. Az új arculatot szerdán egy sajtótájékoztatón közösen mutatta be a Magyar Vitorlás Szövetség és a 48. Kékszalag Erste World névadó támogatója, az Erste Bank.

A Kékszalagot 1934 óta rendezik meg a Balatonon, ám a mai napig nem volt teljes körű, igényes vizuális megjelenése. „Amikor Lídia megküldte nekünk az anyagot, azonnal láttuk, hogy kiválóan ráérzett arra, hogyan lehet a verseny lényegét grafikusan kifejezni” – mondta el Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz) főtitkára.

kekszalag logo

Abban, hogy az arculat nemcsak iskolai feladat maradt, nagy szerepe volt az Erste Banknak is, amellyel az MVSz ebben az időben már tárgyalt egy esetleges együttműködésről. „Gondoltunk egy merészet, és meghívtuk Lídiát, hogy készítse el az arculatnak egy olyan változatát, amely a pénzintézet új szegmense, az Erste World vizuális megjelenítésére is alkalmas lehet. Újszerűen közelítettük meg a témát: nem szokványos szponzorációt javasoltunk, hanem azt, hogy a Kékszalag és az Erste World partnerségét már a vizuális megjelenés is fejezze ki. Azzal kezdtük prezentációnkat, hogy a Kékszalag és az Erste World a mi felfogásunkban egy egység” – avatta be a médiát az együttműködés kialakulásának részleteibe a főtitkár.

Lídia 2017-ben végez tervezőgrafika-brand designer szakon, s az iskola mellett pedig egy grafikai cégnél dolgozik. „Főleg arculatokkal, webdesignnal, online kommunikációval és kiadványokkal foglalkozunk; egyelőre minden érdekel és mindent élvezek, friss szemmel a szakmában” – mondta el a grafikus.

A Kékszalag arculatának megálmodásakor abból indult ki, hogy a logónak elsősorban a rendezvény verseny jellegét kell közvetítenie. Ezért a klasszikus háromszög alakú vitorláktól eltérve a mai versenyvitorlázásban egyre gyakrabban megjelenő egyedibb formájú vitorlákat helyezte vizuálisan a középpontba. Olyan arculatot akart tervezni, amely nemcsak méltó a Kékszalag rangjához és európai színvonalához, de amelyet a vitorlázók és a közönség is szeretni tud majd. A tervezési folyamat végén az elegancia és a letisztultság lett domináns, a színek helyett a formák kerültek előtérbe.

2015_07_02_Kekszalag_SzantoAron_0590

Lídia rajztanár édesanyjától kapta az első indíttatást a képzőművészet irányába. A Bartók Béla Alapfokú Művészeti Iskolába, majd a Budai Rajziskolába járt, ám mindennek ellenére diplomáját a Budapesti Gazdasági Főiskolán szerezte. „Időközben kiderült, hogy inkább a vizuális kommunikáció érdekel, és még mielőtt lediplomáztam, elkezdtem a főiskola mellett a KREA kurzusát. Két és fél év kemény munka és befektetett maximális energia után, azt gondolom életem egyik legjobb döntése volt” – vall ma a pályaváltásról.

És hogy mi indította arra, hogy éppen a Kékszalagnak tervezzen arculatot? „Az egyik első könyv, amelyet önállóan olvastam kisiskolásként, az a Fecskék és Fruskák, egy vitorlázó gyerektársaságról szóló könyv volt. Az élet úgy hozta, hogy nem sokkal ezután egy barátnőm elhívott vitorlástáborba. Innentől kezdve nyolc nyarat töltöttem Alsóörsön vitorlás táborban, és azóta is minden nyáron vitorlázom, életem egyik nagy szerelme lett ez a sport. Így nem volt kérdés, hogy amikor egy egész féléves komplex rendezvényarculat tervezési feladatára kellett adott rendezvények közül témát választani, én a Kékszalagot választottam” – mondta el a sajtótájékoztatón.

A teljes arculati anyag megtekinthető: itt.
(BrandTrend)