Kategória: Dizájn és innováció és Képes hír.

Magyarország legígéretesebb fiatal fejlesztői mérkőztek meg a Microsoft Imagine Cup technológiai verseny magyaroszági fordulójában. A nyertes egy történetalapú, interaktív városfelfedező alkalmazással vehet részt a regionális döntőben.

A magyar verseny abszolút győztese, az innováció kategóriában indult Mistory. Ők, és a játék kategóriában legjobb helyezést elért Ecorobot képviselhetik Magyarországot a regionális döntőben. A régióból kikerülő hat legjobb csapat pedig július végén az Egyesült Államokban vehet részt a Microsoft globális megmérettetésén.

Microsoft_Imagine_Cup

A hazai  döntő résztvevői sikerrel végezték el a Microsoft Imagine Cup Academy-t, a világ egyik legnagyobb technológiai versenyének hazai képzését, amely során a csapatok támogatást kaptak ötletük megvalósításához, továbbfejlesztéséhez és piaci bevezetéséhez. A képzésen résztvevő 15 csapatot idén minden eddiginél több, összesen 44 jelentkező csapatból választották ki a technológiai szektor, a start up világ és a Microsoft hazai szakemberei. Az idei Microsoft Imagine Cup-on immár 14 fiatal hölgyet is a résztvevők között üdvözölhettek a szervezők. Míg a legutóbbi sorozatban tíz csapatból csak háromban volt egy-egy lány, addig idén a 15 indulóból tíznek volt lány tagja, több esetben nem is egy.

Jó ötletből megvalósult alkalmazás és sikeres üzlet: a legtöbben így álmodják meg dédelgetett terveiket, ám ezt a forgatókönyvet megvalósítani egyáltalán nem olyan könnyű. Hat, fiatalokból álló csapat – köztük a győztes Mistory – azonban máris közelebb jutott ehhez azzal, hogy bekerültek a Microsoft Imagine Cup technológiai verseny magyar döntőjébe. Felkészülés gyanánt ugyanis a Windows Phone és egyéb mobil platformok és alkalmazások iránt elkötelezett Microsoft speciális képzéssel vértezte fel a csapatokat. A közel három hónapos Microsoft Imagine Cup Academy-n a valós életben használható tudást sajátíthattak el a legjobb csapatok. A fantáziadús és az üzleti életben is eladható ötleteket profi technológiai és üzleti szakemberek segítségével valósíthatják meg a versenyzők. A program végigköveti egy projekt teljes életét az ötlet megszületésétől a részletek kidolgozásán át a megvalósításig. Ez olyan szintű felkészültséget igényel az indulóktól, amelynek nagyon kevesen képesek tökéletesen megfelelni.

Microsoft_Imagine_Cup2

„A nyertes Mistory csapat azzal hívta fel leginkább magára a zsűri figyelmét, hogy ötletük végiggondolt, piacképes, előadásmódjuk pedig profi volt. Fellépésükön érződött, hogy részt vettek az Microsoft Imagine Cup Academy-n és használták az ott tanultakat” – mondta Oszkó Péter, a zsűri tagja.

„Sokat köszönhetünk a Microsoft Imagine Cup Academy-nek, hogy felkészített minket a seattle-i elvárásokra” – mondta el Musicz Péter, a Mistory vezetője. „Reméljük, hogy legalább olyan jó eredményt érünk el a döntők során, mint a TEP. Magasan van a léc.”

A Microsoft által szervezett globális technológiai verseny tavalyi döntője magyar szempontból bombasikerrel zárult: a szegedi TEP csapat mozgásra serkentő ötletével egy tízezer dolláros díjat és egy húszezer eurós különdíjat is elhozott a 2014-es világdöntőről. A TEP fejlesztői befektetőt is találtak a vállalkozásukhoz. Ez minden idők legnagyobb magyar Microsoft Imagine Cup sikere volt.

Microsoft_Imagine_Cup3

Az idei versenyre jelentkezők között volt olyan csapat, amely azon dolgozik, miként válthatja ki az okostelefon az otthoni digitális eszközök vezérlőit, mint például a vezeték nélküli egeret. Nagy fantázia van az egyik csapat speciális képstabilizátor ötletében is, amely jobb minőségű videófelvételeket segítene készíteni emberek millióinak. A ClipCloud csapat felhőalapú kollaborációs alkalmazásával elnyerte a Microsoft különdíját, mivel az innovatív ötletük arra a felhő-technológiára épül, ami a következő években meghatározza az informatika világát.

Egyre korábban érik meg a vállalkozó kedv a technológia iránt nyitott fiatalok körében, idén a legfiatalabb jelentkezők 13 illetve 14 évesek is voltak. A Microsoft mint a kreativitás és az innováció elkötelezettje, nem az életkort nézi, hanem a legfiatalabbakat is támogatja abban, hogy egy jó ötletükből működő vállalkozást építhessenek. A legfiatalabb csapatban a lányok a Skool tehetségmenedzsment program keretében még az ősszel elindultak egy rangos robotika világversenyen is, és a megszerzett sikereket és tapasztalatokat követően szerették volna tovább csiszolni technológiai tudásukat, és noha fiatal korukra való tekintettel  a döntőbe nem kerülhettek, lehetőséget kaptak arra, hogy versenyen kívül mutassák be ötletüket.

A Microsoft Magyarország életében ez az egyik legfontosabb társadalmi program, hiszen a szoftvercég vállalati felelősségvállalási programjának középpontjában a fiatalok és a bennük rejlő lehetőségek minél korábbi kiaknázásának támogatása áll.

„A Microsoft a tehetségre, a kreativitásra Magyarország egyik legfontosabb erőforrásaként tekint. Az idei képzési szakasz bebizonyította, hogy a magyar fejlesztők a globális színtéren is életképes ötletekben dúskálnak. A döntő során mi is sokat tanultunk tőlük, s azon leszünk, hogy a résztvevők közül minél több magyar fejlesztőt segítsünk ötletei megvalósításában” – mondta Szávuly Krisztián, a a Microsoft fejlesztési- és platform üzletág igazgatója.
(BrandTrend)