Kategória: Dizájn és innováció.

A Nemzeti Innovációs Hivatal 2014-ben aktív és sikeres évet zárt – értékelte Korányi László elnökhelyettes egy év végi rendezvényen, Budapesten.

Hangsúlyozta, hogy az Európai Unió 2014-2020-as kutatás-fejlesztési és innovációs keretprogramja, a Horizon2020 program forrásaiért a tagországok kutatói, vállalkozásai versenyeznek, és ebben a nemzetközi kiválóság az egyedüli döntési kritérium.

A Nemzeti Innovációs Hivatal a Horizon2020 program magyarországi nemzeti kapcsolattartói hálózatának működtetésével sikeresen támogatta a vállalkozásokat a pályázatokon való indulásban, magyar cégek korábban nem látott mértékben indultak a kis-és közepes vállalkozásoknak kiírt központi pályázatokon – mondta Korányi László.

A nemzetközi kapcsolatok építésében is eredményeket tud felmutatni az innovációs hivatal, több nemzetközi megállapodást kötöttek az innovációs együttműködésre – értékelte a NIH elnökhelyettese, példaként említve, hogy a szaúdi közlekedési minisztérium szakértőinek képzését Magyarországon végezteti.

A hivatal 2014-ben sikeresen vett részt a hazai start-up ökoszisztéma kiépítésében, és elősegítette, hogy a magyar start-up cégek minél inkább bekapcsolódjanak a nemzetközi folyamatokba – mondta Korányi László, aki egyben arra is felhívta a figyelmet, hogy az induló innovatív vállalkozásoknak már a kezdeteknél a nemzetközi piacot kell megcélozniuk. Példaként említette, hogy megszervezték a Start-up Tavasz nemzetközi versenyt, a Google céggel együttműködve a V4-országok technológiai vállalkozásai sikeresen mutatkoztak be New Yorkban. Versenyeken válogatták ki azokat a startupokat, akik Bécsben, Párizsban Helsinkiben és Tel Aviv-ban kaptak bemutatkozási lehetőséget. Jelentős érdeklődés kísérte a nemzetközi innovációs tendenciákat felvonultató budapesti Innotrends kiállítást és konferenciát, ahol a határon túli magyar vállalkozások is bemutatkoztak.

Az innovációs hivatal elnökhelyettese szerint a kormány célját, hogy a magyar kis- és középvállalkozások exportja jelentősen növekedjen, az eleve a világpiacot megcélozni kívánó induló technológiai vállalkozások révén lehet leginkább elérni.
(MTI – BrandTrend)