Kategória: Dizájn és innováció.

Minden megvan benne, amit egy hamisítatlan Mercedes-AMG sportautótól elvárhatunk – a karakteres formáktól kezdve a vérbeli motorsport technológián át az optimális súlyelosztásig. Ide tartozik a vezetés dinamikájához tervezett hajtáslánc is. A Mercedes-AMG GT szíve egy új, 4,0 literes V8-as biturbó motor, amely már az alsó fordulatszám-tartományokban azonnali reakcióval szolgáltat kimagasló erőt és kiváló teljesítményt. A 3,8 másodperces gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra és a 310 km/h-s végsebesség a kiváló dinamikával együtt kétségtelenül kiemelkedően gyors köridőket eredményez a versenypályán.

Ugyanakkor a kétüléses kényelmes és megbízható kísérő a hétköznapokban, köszönhetően a praktikus ajtóval rendelkező tágas csomagterének, kimagasló hosszú távú kényelmének és a Mercedes-Benz Intelligent Drive asszisztens rendszerek átfogó jelenlétének.

GT

„Az új Mercedes-AMG GT-vel a nagy kihívást jelentő sportautó-szegmensbe lépünk be, ahol csúcskategóriás konkurensek várnak. Ugyanakkor ez ösztönzést és motivációt jelent számunkra, hogy meggyőzzük a sportautók kedvelőit világszerte arról, hogy az AMG milyen teljesítményre képes” – mondta Prof. Dr. Thomas Weber, a Daimler AG vezetőségének tagja és a konszern kutatásokért és a Mercedes-Benz személyautók fejlesztéseiért felelős igazgatója.

„Az új GT-vel a Mercedes-AMG-t még hangsúlyosabban pozicionáljunk dinamikus sportautó márkaként” – mondta Tobias Mors, a Mercedes-AMG GmbH vezetője. “Technológiai tartalmával a Mercedes-AMG GT a dinamikával , agilitással és sportossággal szembeni legmagasabb szintű elvárásoknak is megfelel. Az új GT a második sportautó, amelyet a Mercedes-AMG teljes mértékben függetlenül fejlesztett. Az autó gyártása a ‘Handcrafted By Racers’ (”Versenyzők alkották”) mottó alapján történik – amely tökéletesen magában foglalja örökségünket és szellemiségünket.

Az alumínium spaceframe karosszéria, a szárazkarteres olajozású V8-as biturbó motor, a transaxle elrendezésben a hátsó tengelynél helyet kapott hétfokozatú duplakuplungos váltó, az önzáró differenciálmű, az alumínium, kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és az alacsony, 1540 kilogrammos üres tömeg versenypályás teljesítményt szavatol. Az előretolt középmotor és a transaxle váltóelrendezés eredménye az előnyös súlyelosztás: a tömeg 47 százaléka kerül előre és 53 százalék terheli a hátsó tengelyt. Ez a jármű alacsony tömegközéppontjával együtt kiemelkedően agilis kezelhetőséget és nagy kanyarsebességeket biztosít. Előnyös, 3,3 kg/lóerős tömeg-teljesítmény arányával a Mercedes-AMG GT magabiztosan áll helyt szegmensében. A sportautó az üzemanyag-hatékonyság terén is új mércét állít fel: 9,3 literes 100 kilométerenkénti fogyasztása (NEFZ vegyes ciklus) jelentős előrelépést jelent a hatékonyság terén.
(BrandTrend)