Kategória: Dizájn és innováció.

A Design Terminál kreatívipari vállalkozások számára azzal a szándékkal hirdetett mentorprogramot, hogy szabadalmi jogi, üzletfejlesztési és márkaépítési területen is felkészülten lépjenek a nemzetközi piacra. A szakmai stáb tagjai többek között: Ács Zoltán, a Design Terminál inkubációs program vezetője; Szegner Balázs, az Equilor Befektetési Zrt. üzletfejlesztési igazgatója; Batta Barnabás és Misetics Mátyás, a Mitte Communications stratégiai, illetve kreatív igazgatója; valamit Nemes Attila, a Kitchen Budapest társalapítója is.

dt_mentorprogram_The Four

Összesen 54 pályázat érkezett be, melyből az első zsűrizést követően 14 vállalkozást jutatott tovább a szakmai stáb a második fordulóba, ahol már személyesen prezentálhattak és válaszolhattak a zsűri – vagyis a mentorok – kérdéseire. A zsűri döntése alapján a The Four-t (divatmárka), az Anna Daubner-t (divatmárka), a Plié by Atelier-t (hajtogatható bútor), a Position Collective-ot (bútor) és a Hard Body Hang-et (street workout eszközök) találta érdemesnek a mentorprogramban való részvételre. A kiválasztás szempontjai voltak, hogy az adott vállalkozás termékei mennyire skálázhatóak, milyen vízióik vannak a márka jövőjét illetően, valamint a zsűri azokat a koncepciókat részesítették előnyben, melyek innovatívak, valamilyen szempontból új utakon járnak vagy egy fontos problémát oldanak meg.

dt_mentorprogram_Daubner Anna_Szegner Balazs

„A program abban segít, hogy ezek a csapatok ne vérezzenek el azokon a piacokon, ahol már évtizedek óta erős a verseny. Jól összerakott csapatként, ügyesen pozícionált márkaként, a szükséges sales, jogi és iparjogvédelmi segítséggel felvértezve lépjenek nemzetközi szintre.” – mondta Ács Zoltán, a Design Terminál inkubációs program vezetője.

Az elkövetkező időszakban a mentorok felmérik a csapatokat és azt, hogy milyen területen van leginkább szükségük mentorálásra, majd a közösen meghatározott célok mentén elindul a fél éves munkafolyamat.

A mentorprogram mellett a Design Terminál ingyenes konzultációs programmal is segíti a kreatívipari szereplőket, a befektetők számára pedig iparági elemzésekkel népszerűsíti a magyar kreatív vállalkozásokat.
(BrandTrend)