Kategória: Dizájn és innováció.

Többek közt a csomagolás területén érhető tetten a gyors fejlődés, ahol olyan személyre szabott megoldások fejlesztése zajlik, amelyekkel a vásárlók speciális igényei még jobban kielégíthetőek. „Képzeljük csak el, milyen lenne, ha a gyógyszertárban kapott pirulák csomagolásán nem általános leírást találnánk, hanem a saját, éppen aktuális egészségi állapotunkhoz igazodót, amely nem csupán a készítmény  mellékhatásaira hívja fel a figyelmet, hanem kiemelten azokra a veszélyekre is, amelyek nagyobb eséllyel jelentkezhetnek nálunk.” – vázol fel egy lehetséges, jövőbeni felhasználási módot Michelle Chrétien, a Xerox Kanada vezető kutatója. Hozzátette, az intelligens csomagolás előnyei tovább fokozhatóak a 3D nyomtatással. Például amikor bevásárolunk, akkor okoseszközeink kapcsolatba lépnek a nyomtatott elektronikával ellátott termékekkel, és – szintén intelligens – háztartásunk adatai alapján jelzik, ha az adott árura szükségünk van.

Vitathatatlan, hogy a 3D nyomtatásnak meghatározó szerep jut a személyre szóló igények megvalósításában.  A mai állás szerint egy ilyen nyomtatóval például saját fejformánkra szabott, különleges szemüvegkeretet is készíthetünk. „Az egészségügyben egyelőre szövetek készítésére használják a 3D-s technológiát, de vajon hogyan befolyásolhatja ez a jövőben a betegápolás vagy az elsősegélynyújtás lehetőségeit? Unokáink már olyan ragtapaszt használhatnak, amelyet a webes háziorvosunk ajánlására a házi printeren nyomtatunk, olyan különleges gyógykészítménnyel átitatva, amelyek speciálisan az ő sérülésükre készültek.” – veszi sorra a szóba jöhető lehetőségeket Michelle Chrétien.

A szakember megjegyezte, hogy ezek a fejlesztési irányok részben ma még víziók, de egyvalamiben biztosak lehetünk: a 3D-s nyomtatás átírja a ma érvényes szabályokat. Habár az emberek nagy százaléka szerint a hagyományos nyomtatás sosem fog eltűnni, fel kell készülnünk a lehetőségre, hogy a jövő generációit emlékeztetni kell arra, mit is hívtunk mi a 2000-es évek elején nyomtatásnak.
(BrandTrend)