Kategória: Dizájn és innováció.

A fekete örök klasszikus a divatban, ám amit a ruházkodásról eddig gondoltunk, változóban van. A technológiai fejlesztések, a szövetek gyártásában tett óriási előrelépések meg fogják változtatni ruhaviselési szokásainkat. Szükség is van a reformra, hiszen jelenleg a világ vízszennyezésének mintegy 20 százalékáért a textilipar a felelős. Éppen ezért az AEG – a környezetkímélő és energiahatékony technológiák fejlesztésében élenjáró vállalatként – egy lépéssel a szakma előtt járva, most a divatipar és textilápolás jövőjét vizsgálja.

„Mivel tevékenységünk egyik kulcseleme a textilápolás, szeretnénk részt vállalni a ruha- és textilipar jövőjének alakításában” – nyilatkozta Ola Nillson, az AEG mosó- és szárítógépek termékcsoport felelős vezetője. „Hogy az AEG megőrizhesse úttörő hagyományait folyamatos innovációval és továbbra is egy lépéssel mások előtt járjunk, az igazi újítókkal kell beszélnünk, hogy megértsük mi vár ránk a jövőben.”

A The Next Black projekt célja, hogy párbeszédet kezdeményezzen a divat- és textilipar képviselőivel, és együtt tegyenek azért, hogy az iparág működése fenntarthatóbbá váljon.

Míg az AEG a lehető legenergiahatékonyabb háztartási készülékek fejlesztésére törekszik, partnerei a ruhák előállításának és viselésének fenntartható módjait keresik. A filmben megszólaló Biocouture a biodesign éllovasaként komposztálható ruhaanyagokat fejleszt: olyan mikroorganizmusokkal kísérleteznek, amelyekkel textilt lehet előállítani.

A Studio XO a művészetet, technológiát és divatot ötvözve interaktív, digitális ruházatot tervez. Ezeket egyelőre még csak fellépéseken viselik olyan művészek, mint Lady Gaga vagy a Black Eyed Peas, de már dolgoznak az utcai viseletre szánt darabokon is.

A Patagonia a fast fashion irányzattal, azaz a piacot gyorsan és olcsón új modellekkel elárasztó divattal szemben a tartósan, évekig viselhető ruhák gyártását tűzte zászlajára.

Az adidas szerint, a jövő az intelligens ruháké, amelyben szenzorok mérik a viselő fizikai és egészségi állapotát. A sportruházati cég fejlesztései már most is arra irányulnak, hogy a sportruhák mérni tudják a sportolók teljesítményét.

A Yeh Group találmánya ugyan még csak a kereskedelmi forgalmazás elején jár, de  annál ígéretesebb: vízfelhasználás nélkül oldották meg a textilek festését.

„A ruhaápolás a ruházkodáshoz köthető környezetterhelés jelentős részéért felelős. Nem csak a ruhák gyártása, de viselése és ápolása során is környezettudatosságra kell törekedni. A zöld szemléletet vásárlóinkban is tudatosítani szeretnénk, például azzal, hogy megmutatjuk, termékeinket használva sokat tehetnek környezetünk védelméért.” – nyilatkozta Gianluca Brotto, az Electrolux Csoport környezetvédelemért felelős igazgatója.
(BrandTrend)