Kategória: Dizájn és innováció.

A kiírók hat témacsoport köré szervezték a pályázatot, kiemelten kezelve a biztonság, a stílus és kultúra, a kerékpáros szolgáltatások, infrastruktúra és várostervezés, illetve a biciklis mindennapok kérdését. A felhívásra 235 ötlet érkezett, köztük design megoldások, városfejlesztési koncepciók, mobil alkalmazások. A pályamunkákat bemutató kiállítás a Bécsi Iparművészeti Múzeum (MAK) után 2014. május 8-án Budapestre érkezik.

CA_logo_2

A kiállítás hétköznapi problémákra reagál, megvalósítható ötletekkel járul hozzá ahhoz, hogy Budapesten is valódi közlekedési alternatíva legyen a kerékpár. A rendezvénysorozat aktualitását többek között az elmúlt évek kerékpárosbarát fejlesztései, az egyre terjedő biciklis életforma, és a készülő közbringa rendszer bevezetése adják. A BKK beruházásában várhatóan 2014 tavaszától a MOL Bubi a nagyközönség rendelkezésére áll, mellyel az első ütemben 76 helyszínen 1.100 kerékpárt lehet majd használni. Emellett számos alulról jövő kezdeményezés és innováció támogatja a fővárosi kerékpáros kultúra erősödését: kollaboratív műhelyek, teherbiciklis futárszolgálat, a kerékpáros divat úttörői, társadalmi integrációt segítő projektek.

A szervezők a kiállítás mellett többek közt szakmai találkozókkal, bringás tárgykultúrát felvonultató vásárral, gyermeknapi programokkal és tárlatvezetéssel várják az érdeklődőket. Az esemény célja, hogy használható ötletekkel és inspirációval szolgáljon a városlakóknak, tervezőknek és a döntéshozóknak egyaránt, elősegítve, hogy Budapest a biciklizés által még élhetőbb várossá válhasson.

A főszervező Kultúrgorilla 2010-ben jött létre a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, olyan témákat dolgoz fel, amelyek a városi ember fenntartható hétköznapjait a design eszközein keresztül támogatják, és segítenek azok tudatosabb megélésében.

A Design Terminál – mint a kreatívipari ágazatokat, így az ipari formatervezést, a divatipart, az innovatív technológiákat és az urbanisztikát támogató projektek kezdeményezője és befogadó intézménye – idén közel 300 szakmai rendezvénynek ad otthont, ezzel hozzájárulva Magyarország, mint a régió kreatívipari központjának pozícionálásához.
(BrandTrend)