Kategória: Dizájn és innováció.

Az OMV mindig is nagy figyelmet fordított arra, hogy teret adjon a fiataloknak. Ennek szellemében kezdődött együttműködés a bécsi Iparművészeti Főiskola tervező szakának két osztályával, amelynek célja az volt, hogy új designt kapjon a VIVA elvihető kávéspohara.

A 60 beadott pohártervből az OMV munkatársai kiválasztottak 5-öt, amelyeket OMV töltőállomásokon mutattak be a VIVA vásárlóinak. Johanna Manschein és Ulrike Rossrucker formatervei voltak a vásárlók kedvencei, így ezentúl ezek szerint készülnek az elvihető teás- és kávéspoharak, és ezekkel találkoznak a VIVA vásárlói kilenc ország – Németország, Ausztria, a Cseh Köztársaság, Szlovákia, Szlovénia, Magyarország, Szerbia, Bulgária és Románia – OMV töltőállomásain.

VIVA poharak

Wilfried Gepp, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója méltatta a diákok kreativitását: „Úgy tűnik, hogy nemcsak nekünk, hanem a vásárlóknak is nehéz volt csak egy kedvencet kiválasztani a kreatív pályaművek sokaságából. Ezért úgy határoztunk, hogy nemcsak egy, hanem két formatervet is kiválasztunk az új VIVA poharak számára. Ez a két design kapta messze a legtöbb szavazatot.”

Giovanni Corsaro, aki a bécsi Iparművészeti Főiskola tanáraként felügyelte a projektet, elmondta: „Különösen örülünk annak, amikor egy vállalat keres meg minket konkrét feladatokkal, mert így igazán gyakorlati tudáshoz juthatnak a diákjaink. Az a két diák, akiknek a terveit végül kiválasztották, pedig olyan sikerélménnyel lett gazdagabb, amelyből a későbbi szakmai pályafutás alatt is sokat lehet meríteni.”

A két győztes diák szintén lelkes volt: „Fantasztikus volt ’élesben’, egy valódi feladaton dolgozni. Nagyon büszke vagyok arra, hogy az én tervem lett az egyik győztes”, mondta Johanna Manschein. Ulrike Rossrucker hozzátette: „Alig várom már, hogy lássam a VIVA poharamat használat közben, a töltőállomásokon. Egy csodálatos elismerése az erőfeszítéseimnek az, hogy ilyen jól fogadták a formatervemet az OMV munkatársai és vásárlói.”
(BrandTrend)