Reklámpiaci tendenciák 2009 első félév

Kategória: Kutatás.

Az első félévben listaáron számolva 7,5 százalékos visszaesést mért a hazai reklámpiacon a TNS Media Intelligence. 2008 első hat hónapjához képest az országos földi sugárzású televíziókban 7, a kábelcsatornákon 24, a rádióban 3 százalékkal csökkent az értékesített reklámidő, a sajtóban és a köztéren pedig 16, illetve 11 százalékos volt a reklámfelület csökkenés.
Olvass tovább

A TNS globális piackutató elnyerte a Standard Eurobarometer kutatást

Kategória: Kutatás.

A TNS globális piackutató cég bejelentette, hogy - immár másodszor - elnyerte a Standard Eurobarometer kutatás lebonyolítására kiírt pályázatot és keretszerződést köt az Európai Bizottsággal és az Európa Parlamenttel a kutatás elvégzésére. A mintegy 65 millió euró értékű, négy éven át tartó projekt a piackutatás területén az egyik legjelentősebb összegű megbízás.
Olvass tovább

Online közös(ségi) játékélmények

Kategória: Kutatás.

Hazánkban közel 2 millió ember, az internetezők 53 százaléka játszik legalább alkalmanként online játékokat másokkal. Bár alapvetően a fiatalokra jellemző tevékenységről van szó, az idősebb korosztály is kiveszi a részét a szórakozásból - derül ki az NRC Piackutató és a TNS közös VMR kutatásának adataiból.
Olvass tovább

Növekvő mobil reklám ellenállás

Kategória: Kutatás.

A TNS  kutatócég nemrégiben publikált eredményei azt mutatják, hogy nehéz idők jöhetnek a mobil tartalomszolgáltatókra, ugyanis sem a fizetős, sem pedig a reklámmal finanszírozott tartalom nem talál túl sok rajongóra a felhasználók körében. A megkérdezettek 56 százaléka szerint eleve nem kellene pénzt szedni a mobilon letöltött tartalmakért, ráadásul mind többeknek annyira elegük van a reklámokból, hogy inkább extra díjat fizetnének azért, hogy ne kelljen azokat elszenvedniük.
Olvass tovább