Az ablak- és padlótisztítónál erősek a gyártói márkák

Kategória: Kutatás.

A háztartási tisztítószerek piaca értékben 2 százalékkal csökkent tavaly, az előző évvel összehasonlítva. Együttes kiskereskedelmi eladásuk mintegy 20 milliárd forint. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. Az ablak- és padlótisztítónál erősek a gyártói márkák.
Olvass tovább

Magyarországon javult a Fogyasztói Bizalmi Index

Kategória: Kutatás.

Magyarországon 6 ponttal javult a Fogyasztói Bizalmi index idén októberben, áprilishoz képest. Így 58 pontos a legfrissebb magyar mutató, amely azonban még mindig messze van a válság előtti szinttől. A javulás beleillik a pozitív nemzetközi trendbe. A Nielsen piackutató vállalat Globális Fogyasztói Indexe ugyanis 54 országban átlagosan 77 pontról 86-ra emelkedett, a fél évvel korábbi felméréshez viszonyítva.
Olvass tovább

Gyorsan bővül a kereslet gépi mosogatószerek iránt

Kategória: Kutatás.

Ahogyan terjednek a mosogatógépek, úgy változik a kézi és gépi mosogatószerek iránti kereslet is. A piacot domináló kézi szegmens kiskereskedelmi forgalma 10 százalékkal emelkedett 2008 szeptember-2009 augusztusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor a gépi szegmensé 30 százalékkal nőtt, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Összességében a mosogatószerek piacmérete a 2009 augusztussal záródó egy évben megközelítette a 11 milliárd Forintot.
Olvass tovább

A magyar háztartások borúlátóbbak

Kategória: Kutatás.

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2009 első negyedévében tovább csökkent az előző időszakhoz képest. A 2008 utolsó negyedévében elindult és azóta még tovább gyűrűző globális gazdasági válság továbbra is érezteti hatását, a magyar háztartások kedvezőtlenebbnek látják jelenlegi pénzügyi-anyagi helyzetüket, és az ország jövőbeli gazdasági helyzetét illetően is borúlátóbbak az előző negyedévhez képest.
Olvass tovább

Pozitív trend a húsvéti édességek mintegy 2,7 milliárd forintos piacán

Kategória: Kutatás.

Kedvező előjelekkel közeledik az édességek húsvéti szezonja. Általában ugyanis a csokoládé piaci pozíciója erősödött az elmúlt két évben. Hasonlóan pozitív trend jellemzi a húsvéti édességek mintegy 2,7 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalmát. Továbbra is a piac fontos jellemzője, hogy az eladások egyre jobban  koncentrálódnak a hipermarketre. - állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Olvass tovább

Történetének második legalacsonyabb mélypontján a GfK Fogyasztói Bizalom Index

Kategória: Kutatás.

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2008 utolsó negyedévében 26 százalékpontnyit csökkent és ezzel elérte történetének második legalacsonyabb negatív rekordját. Az egész világot érintő pénzügyi és gazdasági válság első hónapjaiban, 2008 utolsó negyedévében a komplex mutatószám minden komponense csökkent, kivéve a  az ország gazdasági helyzetének hosszú távú (a következő 5 évre vonatkozó) megítélését, amely változatlan maradt.
Olvass tovább

Még nem érvényesült az elővigyázatosság

Kategória: Kutatás.

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös Komplex Fogyasztói Bizalom Indexe az idei harmadik negyedévben közel változatlan maradt az előző időszakhoz képest. A fogyasztói várakozások romlottak, ám a vásárlási hajlandóság indexe – a például az évezred elején Németországban látott válságtól eltérően – mintegy 15 ponttal javult a július-szeptemberi időszakban.
Olvass tovább

FBI, VHI, FVI

Kategória: Aktuális.

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2008 első negyedévében 4 százalékpontnyit nőtt. A növekedéshez főként a háztartások jövő évi pénzügyi helyzetükre vonatkozó várakozásai és a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóság járult hozzá. Az idei első három hónapban 7 százalékponttal kevesebben gondolták úgy, hogy reáljövedelmük az inflációnál alacsonyabb mértékben fog nőni.
Olvass tovább