Az EU olyan szabályozási megoldást keres, amely gyors, a kormányzatok számára olcsó, a fogyasztók számára pedig megbízható, transzparens megoldást biztosít.
Olvass tovább
Az egységes digitális piac üzleti és kulturális lehetőség
Egy minden tekintetben egységes digitális piac kiépítése 500 millió fogyasztót hozhat a hazai kisvállalkozásoknak is.
Olvass tovább
Az EP beerősítene
Az EP erősítené a fogyasztóvédelmet és az internet biztonságát. A képviselők szélesebb hozzáférést biztosítanának a távközlési szolgáltatásokhoz, javítanák a fogyasztók tájékoztatását és védelmét. Az elfogadott jelentés szerint az EP biztosítaná, hogy akár interneten is lehessen hívni a segélyhívó számokat, és egy nap alatt lehessen szolgáltatót váltani.
Olvass tovább
Elindult az EP webtévéje
Hans-Gert Pöttering házelnök elindította az Európai Parlament webtévéjét, amely több csatornán, több mint húsz nyelven sugároz. A webtévé elindítása alkalmából rendezett ünnepségen az EP elnöke, Hans-Gert Pöttering azt mondta, "a 2009. júniusában tartandó európai választásokhoz közeledve, az EuroparlTV kiváló eszköz lesz a polgárok, különösen a fiatalok számára, hogy tájékozódjanak a közvetlenül választott Európai Parlament tevékenységéről és döntéseiről".
Olvass tovább
Nemi sztereotípiákban
Az EP tervei között szerepel, hogy betiltja az olyan reklámokat, amelyek szexizmust sugallnak. A hatékony ellenőrzést úgy oldanák meg, hogy minden tagállamban felállítanának egy ellenőrző testületet, amely lecsapna az olyan ábrázolásokra, mint a konyhában takarító nők, vagy a kocsijukat mosó férfiak.
Olvass tovább
Tévéreklámok és termékelhelyezés
Kedden arról számoltunk be, hogy az Európai Parlament várhatóan áldását adja a televíziós reklámozást és termékelhelyezést szabályozó tervezetre. Az EP mini plenáris ülésszakot tartott Brüsszelben és elfogadta az új uniós szabályokat a televíziós reklámokról és a termékelhelyezésről, miután a képviselők megállapodtak a korábban vitás kérdésekről a tagállamokat képviselő Tanáccsal. Óránként legfeljebb 12 percet lehet reklámozni, a műsorokat pedig félóránként lehet majd megszakítani hirdetésekkel.
Olvass tovább
Feketelistára a felelőtlen utazási irodákat
Feketelistára tenné az EP az utasaikat külföldön hagyó utazási irodákat. A képviselők fejlesztenék az egészségturizmust, egyszerűbb és olcsóbb EU-vízumokat, továbbá egységes szálláshely-kategóriákat akarnak. Az EP idegenforgalmi szakbizottsága különösen az új tagállami turistacélpontokat népszerűsítené.
Olvass tovább
EP-választási kampányra is költhetnének
Miután a parlament és a Tanács képviselői megállapodtak a vitás kérdésekben, szavazásra kerül az európai szinten működő pártok finanszírozásáról szóló jogszabály. Az EP erősítené a pártok pénzügyi stabilitását. A jövőben politikai alapítványokat is létrehozhatnának, és a 2009-es EP-választási kampányt is támogathatnák. Az EU 2007-es költségvetésből 10 millió 436 ezer euró jutott az európai poltikai pártok finanszírozására.
Olvass tovább
Termékelhelyezés szigorú feltételekkel
Új uniós szabályokat fogadhat el az EP a televízióreklámokról és a termékelhelyezésről, miután a képviselők megállapodtak a korábban vitás kérdésekről a tagállamokat képviselő Tanáccsal. Óránként legfeljebb 12 perc reklám lehet majd, a műsorokat pedig félóránként lehetne hirdetésekkel megszakítani. Az Európai Parlament várhatóan áldását adja a televíziós reklámozást és termékelhelyezést szabályozó tervezetre.
Olvass tovább
Megfelelő eredetjelzéssel a termékhamisítás ellen
Az Európai Parlament képviselőinek többsége aláírta azt az írásbeli nyilatkozatott, amely a termékek eredetjelzésének egyértelműsítését sürgeti az európai fogyasztók és az ipar védelme érdekében. Az EP hivatalos álláspontjának tekintendő szöveg szerint "az Európai Unió elsődleges fontosságot tulajdonít a fogyasztók számára biztosított átláthatóságnak és az áruk eredetére vonatkozó tájékoztatás kulcsfontosságú ebből a szempontból".
Olvass tovább