A magyar háztartások borúlátóbbak

Kategória: Kutatás.

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2009 első negyedévében tovább csökkent az előző időszakhoz képest. A 2008 utolsó negyedévében elindult és azóta még tovább gyűrűző globális gazdasági válság továbbra is érezteti hatását, a magyar háztartások kedvezőtlenebbnek látják jelenlegi pénzügyi-anyagi helyzetüket, és az ország jövőbeli gazdasági helyzetét illetően is borúlátóbbak az előző negyedévhez képest.
Olvass tovább

Történetének második legalacsonyabb mélypontján a GfK Fogyasztói Bizalom Index

Kategória: Kutatás.

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2008 utolsó negyedévében 26 százalékpontnyit csökkent és ezzel elérte történetének második legalacsonyabb negatív rekordját. Az egész világot érintő pénzügyi és gazdasági válság első hónapjaiban, 2008 utolsó negyedévében a komplex mutatószám minden komponense csökkent, kivéve a  az ország gazdasági helyzetének hosszú távú (a következő 5 évre vonatkozó) megítélését, amely változatlan maradt.
Olvass tovább

Még nem érvényesült az elővigyázatosság

Kategória: Kutatás.

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös Komplex Fogyasztói Bizalom Indexe az idei harmadik negyedévben közel változatlan maradt az előző időszakhoz képest. A fogyasztói várakozások romlottak, ám a vásárlási hajlandóság indexe – a például az évezred elején Németországban látott válságtól eltérően – mintegy 15 ponttal javult a július-szeptemberi időszakban.
Olvass tovább

Megvannak a ponthatárok

Kategória: Aktuális.

Közzétették az idei felvételi ponthatárokat. Idén számították először 400 80 pontos rendszerben a felvételizők pontjait. A legtöbb pontot - 475-öt - a Budapesti Corvinus Egyetem nemzetközi gazdálkodás szakára (alapképzés, nappali tagozat) kellett elérni. Akik a jelentkezési lapjukon hozzájárultak, mobiljukra sms-t kapnak a választott intézmény és szak ponthatáráról. A sikeres felvételiről a felsőoktatási intézmény a jelentkezőknek levelet is küld.
Olvass tovább

FBI, VHI, FVI

Kategória: Aktuális.

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2008 első negyedévében 4 százalékpontnyit nőtt. A növekedéshez főként a háztartások jövő évi pénzügyi helyzetükre vonatkozó várakozásai és a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóság járult hozzá. Az idei első három hónapban 7 százalékponttal kevesebben gondolták úgy, hogy reáljövedelmük az inflációnál alacsonyabb mértékben fog nőni.
Olvass tovább

Digitális átállás Magyarországon

Kategória: Aktuális.

Szerző: Kassay Lili (Business Group); Urbán Ágnes(Corvinus Egyetem) A digitális átállás nem egyszerű technológiai kérdés, hanem a teljes televíziós piacot érintő változás (különösen a földfelszíni platform digitális átállása esetében). A csatornák számának megsokszorozódásával átalakul a jelenlegi piaci szerkezet. Miután a fogyasztók egyre több csatorna műsorából válogathatnak, a verseny éleződésére kell számítani.  A digitális átállás költségterhet jelent a műsorszolgáltatók számára, de éppen az erős piaci verseny miatt nem is maradhatnak ki belőle.
Olvass tovább