A nagy sporteseményekkel kapcsolatos reklámozási szabályokat, védjegyeket az ÖRT rendszeresen ismerteti, hogy a reklámszakma munkáját segítse ezzel. Egy-egy nagy esemény ugyanis nem csak a fogyasztók, de a reklámozók figyelmét is felkelti, a szervezők – jogtulajdonosok – azonban keményen védik a saját szponzoraik és az esemény érdekeit.
A 2018-as Foci vébé reklámozásra vonatkozó szabályait a FIFA fogalmazta meg, amely kitér az elnevezésekre és a grafikai megjelenítésekre is.
Mindenképpen fontos és hasznos megismerni a következő linkeken található anyagokat – hívja fel a figyelmet Fazekas Ildikó főtitkár. Az egyik dokumentum többek között a jogilag védett elnevezéseket sorolja fel (a hetedik oldalon), míg a másik a grafikai megoldásokat foglalja össze. Ez utóbbi azért is érdekes, mert a meccsek helyszínét adó városok önálló megjelenítése sok védett elemet tartalmaz, és a jogtulajdonos FIFA kész harciasan és aktívan védeni az érdekeit – teszi hozzá Fazekas Ildikó.
(BrandTrend)