Kategória: Aktuális.

„Vagy ahogy magyarul mondjuk: az ING Biztosítóból NN lesz” – mondja Ewan McGregor, a névváltási kampány arca, aki még a saját nevét is megváltoztatta a reklámspot kedvéért.

A név Magyarországon sem ismeretlen, hiszen a 170 éves múltú holland biztosító a máig jól csengő Nationale-Nederlanden néven 1991-ben jelent meg a hazai piacon. A mostani névváltás háttere, hogy a holland székhelyű ING Csoport biztosítási üzletága világszerte önállóan folytatja működését, NN Csoport néven, míg az ING Bank változatlan néven nyújtja tovább a banki szolgáltatásokat.

„Csak a név és a logó változik, az értékek maradnak: az NN Biztosító változatlan minőségben és elkötelezettséggel szolgálja ki ügyfeleit” – mondta az eseményről tartott sajtótájékoztatón Cornelia Coman vezérigazgató. Hozzátette: stratégiai céljuk továbbra is az, hogy segítsenek ügyfeleiknek pénzügyi biztonságuk megteremtésében. Az ING Biztosító és a GfK 2014-es reprezentatív kutatása rámutatott: az emberek 97%-a fontosnak tartja, hogy legyen megoldása váratlan eseményekre, ugyanakkor mindössze minden ötödik megkérdezett érzi magát pénzügyileg felkészülve egy ilyen helyzetre. „Az NN legfontosabb célja növelni a magyar társadalom életbiztosítási védelmét, és ebben könnyen érthető és egyszerűen használható termékekkel, szolgáltatásokkal segítjük ügyfeleinket” – tette hozzá a vezérigazgató.

A névváltás természetesen nem érinti az eddig megkötött szerződéseket, az ügyfeleknek ezzel kapcsolatban tennivalójuk nincs. A biztosító azonban kihasználja a változásban rejlő lehetőségeket: „Bevezetünk egy sor újítást” – hangsúlyozta Cornelia Coman. „Ennek első példája a hamarosan induló NN.hu weboldal, melynek fejlesztésénél az ügyfelek igényeiből indultunk ki. Az ő elvárásaikat követve tettük az oldalt könnyen érthető, átlátható és egyszerűen kezelhető felületté.”

A márkaváltást követően az NN üzleti célja megerősíteni vezető pozícióját az életbiztosítások piacán. 2014-es eredményeivel ez sikerült: a díjbevétel alapján 16,5 százalékos, új üzlet állománydíj alapján pedig 12,9 százalékos piaci részesedésre tett szert. A cég mindkét területen a piaci átlag feletti növekedést ért el, hiszen míg az életbiztosítási piac díjbevétel alapján átlagosan 4,4 százalékkal nőtt 2014-ben, addig az ING növekedése ezen a területen 5,3 százalékos volt. Az új üzlet állománydíjában még nagyobb volt a növekedés különbsége: a 15,6 százalékos piaci átlaghoz képest 23,4 százalékot ért el a cég. Az új üzlet ilyen mértékű növekedése mögött elsősorban a Motiva nyugdíjbiztosítás sikere áll, amelyből 2014-ben több mint 10 ezret értékesített a biztosító.
(BrandTrend)