Kategória: Aktuális.

Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai alapján 2014-ben a hazai kiskereskedelmi ásványvízpiac az előző évhez képest mennyiségben 3%-ot, értékben 6%-ot növekedett. A kumulált vízpiaci adatok alapján, a márkatermékeket gyártó vállalatok között Magyarországon 2014-ben is piacvezető volt – mennyiségben és értékben is – a Szentkirályi Ásványvíz Kft.

A Szentkirályi cégcsoport 2014-ben 9,6 milliárd forint árbevételt ért el, ami közel 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ebből a belföldi forgalom árbevétele 8,2 milliárd forint, az export 1,4 milliárd forint volt, amelyek 8%-os és 17%-os növekedést mutatnak a bázishoz képest. Különösen sikeresen zárta az évet a társaság az utolsó negyedévben, ahol az ásványvíz kategóriában (nem ideértendő az ízesített ásványvizeket) a Szentkirályi és Emese ásványvizek a 2013-as 11,4% volumenrészesedésüket 2014-re 12,7%-ra, értékbeli részesedésüket 16,4%-ról 17,4%-ra növelték, decemberben pedig az értékbeli piaci részesedés átlépte a bűvös 20%-os értéket. Ez az eredmény annak köszönhető, hogy megállt a saját márkák piacának bővülése.

Az ízesített ásványvizek népszerűsége egyre növekszik a fogyasztók körében, ezt támasztják alá a piackutató cég 2013-ról 2014-re megállapított, közel 30%-os mennyiségi növekedést mutató adatai is. A Szentkirályi reagálva a fogyasztói igényekre, egyedülálló, új termékekkel (gyümölcs és ehető virág ízű kombinációkkal) bővíti portfolióját, Virágoskert fantázianéven.

„Kerestük a megfelelő variációkat, amelyekkel a kimagasló minőség jegyében meglephetjük fogyasztóinkat. Sikerült olyan íz-virág keverékeket kreálnunk, amelyek egész biztosan elnyerik a tetszésüket és új kedvencek születnek” – mondta Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője.

A vállalat az új termékeket egyelőre háromféle – citromfű-lemon-lime, gránátalma-százszorszép és dinnye-lótuszvirág – ízben hozza forgalomba, és további kombinációkat tervez a jövőben. A Virágoskert ízei 1,5 literes kiszerelésben, tavasztól lesznek kaphatók a boltokban, de a tervek szerint kisebb, 0,75 literes kiszerelésben is forgalomba hozzák a szezonban.

A Szentkirályi cégcsoport tavalyi adózás előtti eredménye megközelítőleg 7%-kal lesz több mint 2013-ban és az előző évhez képest 2015-re 2-3%-os árbevétel növekedést tervez elérni.
(BrandTrend)