Kategória: Aktuális.

A Tesco általános célja, hogy vásárlói hétköznapjait megkönnyítse és szolgáltatásainak körét folyamatosan bővítse. Ennek a célnak megfelelően a kiskereskedelmi szektorban elsőként vezette be a készpénzes sárgacsekk befizetési lehetőséget, amely versenyképes szolgáltatást nyújt mind a vásárlók, mind pedig a szolgáltatók részére.

Statisztikai adatok alapján, ma Magyarországon az emberek közel 80 százaléka készpénzben fizeti be csekkjeit a postákon, ezért az áruházlánc ezt a fizetési lehetőséget részesítette előnyben a konstrukció kialakítása során. Jelenleg tehát kizárólag készpénzben lehet kifizetni a csekkeket, ám a fejlesztés második szakaszában a bankkártyás fizetésre is lesz lehetőség.

Az áruházak eladóterében kihelyezett csekkpontok használata nagyon egyszerű. A terminál beolvassa a vásárló fehér vagy sárga csekk adatait és QR kódot generál belőle, amit egy bónra nyomtat ki, majd visszaadja a csekket. A készülék által generált QR kód kerül beolvasásra a kasszáknál, majd a vásárló kifizeti a csekk értékét a pénztáraknál, amit ettől a pillanattól kezdve a szerződött szolgáltatók befizetettnek tekintenek.

A Tesco folyamatos tárgyalást folytat a legnagyobb közüzemi és telekommunikációs szolgáltatókkal, amelynek eredményeképpen, elsőként a GDF Suez csatlakozott az alternatív csekkbefizetési rendszerhez. Így 2015. február 9-től ennek a régiós gázszolgáltatónak az ügyfelei már befizethetik esedékes csekkjeiket a Tesco áruházak pénztárainál, s hamarosan újabb szolgáltatók csatlakoznak a programhoz.

Az indulással egy időben a GDF Suez megkezdte ügyfelei tájékoztatását erről az új alternatív csekkbefizetési módról. A www.tesco.hu/csekkpont oldalon pedig további információ és egy oktató videó található a szolgáltatásról.
(BrandTrend)