Kategória: Aktuális.

Az OTP Bank bár megőrizte elsőségét, előnyéből jelentősen vesztett: az MKB alig 10 százalékkal maradt le tőle. Az OTP több mint negyvenmilliós elérése azt jelenti, hogy a magyar médiafogyasztók átlagosan 5 alkalommal találkozhattak a bank említésével. A pénzintézet ezen is héten is alig generált banki tevékenységével kapcsolatos megjelenést, a cikkek túlnyomó többsége tőzsdei hír, illetve az OTP Bank Ligáról szóló beszámoló.

Az MKB-t részben szponzorációs megjelenései tolták a második helyre: Marian Cozma halálának évfordulója említésre került szinte a teljes magyar sajtóban. A bank átszervezéséről folyamatosan látunk híreket, míg a héten az MKB magánnyugdíjpénztára is a sajtóba került. A kötelező végelszámolással kapcsolatban írták: az MKB volt az egyetlen pénztár, amelynél korábban is volt kötelező tagdíj.

A harmadik és negyedik helyen lényegében holtverseny alakult ki. Az Erste és a Raiffeisen napirendi jelenléte hasonló mintázatokat követ: a tőzsdei hírek mellett a pénzintézetek elemzői generálták a legtöbb megjelenést. A keddi csúcsponton az Erste-Raiffeisen felvásárlásról szóló hírek láthatóak. A hvg.hu értesülését később mindkét bank cáfolta.

A bankszektorhoz kapcsolható megjelenések átlagosan a teljes médiazaj 6-8 százalékát teszik ki. Az aktivitás mélypontját, 5 százalékék alá süllyedve, a karácsonyi-újévi szezonban érte el. Az elmúlt héthez képest az arány (követve a két héttel ezelőtt megindult esést) további fél százalékpontot csökkent.

TOP 10 bank által elért fogyasztók száma (millió fő, becslés – IMEDIA Kft.)

TOP 10 bank által elért fogyasztók száma

TOP5 bank által elért fogyasztók száma (millió fő, becslés – IMEDIA Kft.)

TOP5 bank által elért fogyasztók száma

A bankszektor részesedése az országos médiazajból (IMEDIA Kft.)

A bankszektor részesedése az országos médiazajból

(BrandTrend)