Kategória: Aktuális.

A Magyar Reklámszövetség felhívja figyelmet, hogy a 0%-os adózói körbe eső, cégek bevonása a Reklámadó jogszabály alá a kis árbevételű hazai médiavállalkozásokat (például lapkiadókat) egyértelműen ellehetetleníti, továbbá a saját reklám megadóztatása miatt kiterjeszti az adóalanyi kört minden Magyarországon tevékenykedő vállalkozásra. Az MRSZ a Reklámadót érintő változások miatt egyeztetést sürget.

Az MRSZ véleménye szerint Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter kedd esti MTI nyilatkozatában javasoltak alapján ezen adónem már nem csak a médiavállalkozásokat sújtja – hanem a kereskedelmi és szolgáltató vállalatokat, a hazai termelőket és a kereskedelmi láncokat is –, rövidtávon azonnali fogyasztói áremelkedést von maga után, amely növeli az inflációt, csökkenti a keresletet és súlyos negatív hatással bír a GDP-re.

Továbbá a Reklámszövetség felhívja a figyelmet arra is, hogy a 2014-ben az OECD által készített Reklámadó nemzetközi tanulmány egyértelműen kimutatta, hogy a sok káros következmény mellett például a szomszédos Ausztriában – ahol 5%-os egységes adókulcs van hatályban, – a médiapiaci szereplők száma a reklámadó bevezetését követően 17,5%-kal csökkent.

Az Magyar Reklámszövetség elnöke hangsúlyozza, hogy a hatékony média piaci működésének alapvető feltétele a kiszámítható, a piac egészséges működését támogató szabályozás, a magas szintű önszabályozás és a felek – állami és piaci szereplők – közti párbeszéd egyensúlya.
(BrandTrend)