Kategória: Aktuális.

Tovább növekedett az online kereskedelmi piac Magyarországon, 2014-ben a várakozásoknak megfelelően elérhette a 266 milliárd forintot, és ezzel meredekebb növekedési pályára léphet. Az eNET kutatásai alapján akár robbanásra is számíthatunk, amelyben egyre jelentősebb  szerepet kaphatnak a tágabb értelemben vett egészséggel kapcsolatos termékek. Ennek sorát nyitja meg 2015-ben az Euromedic január közepén induló új internetes áruháza.

Magyarország  44. az internethasználat és e-kereskedelem szempontjából legfejlettebb országok 50-es toplistáján, amelyen  Szingapúr vezet, az USA a hatodik – derül ki a globális piac áttekintését nyújtó digitális fejlődési indexből, amelyet a MasterCard egy bostoni egyetemi kutatóintézettel (The Fletcher School at Tufts University) közösen tett közzé. Magyarországon, az elektronikus kiskereskedelem évről-évre 15-20 százalékkal bővül. A Napidoktor kérdésére az eNet kutatatási igazgatója megerősítette: az egészségügyi online kereskedelem növekedési üteme jóval meghaladja az átlagos online kereskedelmi forgalom-növekedést. Pintér Róbert kutatásvezető szerint a szakértők jogosan bizakodóak. Optimista, gyorsabb növekedést jelző forgatókönyv megvalósulását vélik a legvalószínűbbnek.

Nálunk  – akárcsak Európa számos országában – a többcsatornás értékesítésé a jövő: a kereskedők szorgalmazzák a webáruházak kiépítését, lehetőleg saját applikációval. A webáruházak egyébként Magyarországon nagyon jól ellensúlyozhatják a bolthálózat főváros központúságát, ugyanis az alacsony vidéki vásárlóerő sajnos nem indokolja a nagyobb fizikai jelenlétet. Az Euromedic hat, a magyarországi kórházpiac 70 %-át  ellátó vállalatot tömörít, több tízezer terméket dobott most az online piacra: gyógyászati eszközöket, orvosi berendezéseket, terápiás eszközöket, amelyek az otthoni ápolásban is nyújthatnak segítséget. Lázmérőt, gyógymaszkot, lepedőt, vérnyomásmérőt, vagy akár ágytálat is lehet rendelni, amelyet kérésre kiszállítanak a vevőnek.

Az internetes kereskedelem a tisztességes árukínálaton túl leginkább a logisztikáról szól: a készletezésről, a raktározásról, a szállításról, a visszavételről, és mindennek a normális kommunikációjáról. A fejlesztési és üzemeltetési munkák hazai szakemberek neveihez kötődnek, vélhetően tovább erősítve a lehetőséget és a bizalmat az egyre inkább megkerülhetetlen online vásárlás iránt.
(BrandTrend)