Kategória: Aktuális.

Ami – ellentétben a hazai rendezvénnyel – spontán kialakult jelenség, de mára tudatosan használja az USA-ban az egész e-kereskedelmi iparág. A Fekete Péntek nevével ellentétben cseppet sem gyászos esemény. A november negyedik csütörtökjén lévő Hálaadás ünnepét követő pénteki napon fordul át az e-kereskedők legtöbbjének éves üzleti eredménye a veszélyes – veszteséges – pirosbetűs tartományból pozitívba, azaz a feketével írt profitba. Vagyis a webáruházak jó része tizenegy hónapig kénytelen-kelletlen kivár, hogy aztán az ekkor induló karácsonyi szezonban learathassa egész éves munkája gyümölcsét. Ennek az év végi rohamnak a kezdőpillanata a Black Friday az Egyesült Államokban.

Magyarországon (és egész Európában) viszont nem ünneplik a Hálaadás Napját, és ezért nincs egy ilyen éles váltás, amikor pulykavacsorás családi ünnepről és hosszúhétvégéről átfordulnak az emberek az adventi gondolatkörbe, és hirtelen elkezdenek karácsonyi ajándékokat vásárolni. Ezt ismerték fel az Internetes Vásárlás Napja hazai szervezői, akik egy apropót szerettek volna teremteni arra, hogy az e-kereskedők „bedörrentsék” a karácsonyi szezont. Négy éve, megrendezésének első évében a dátum még november végén volt, ám éppen az e-kereskedők visszajelzései alapján az elmúlt három évben már november első teljes hetének péntekjére került át a DotcommerceDay. Ez így még nem kannibalizálja a karácsonyi eladásokat, viszont nagyszerű alkalom arra, hogy „előszezoni” rekordbevételt csináljanak a webáruházak, és egyúttal elérjék azt is, hogy az online vásárlási módozat első helyen legyen a fogyasztók fejében a következő hetekben a karácsony kapcsán. Edukációs szempontok is szerepet játszanak az Internetes Vásárlás Napja megrendezésében, az esemény fő támogatója idén is a MasterCard, aki a bankkártyás vásárlás melletti érvek összegyűjtésével segíti a vásárlókat, hogy a biztonságosabb és fejlettebb kártyás fizetési metódust válasszák.

Az akciók a www.internetesvasarlasnapja.hu központi keresőoldalon voltak megtalálhatóak, ahol 411 webáruház aktiválta magát. Az oldalra a forgalmat egyebek mellett 20 millió online display hirdetés, 500 ezer elektronikus reklámlevél és egész napos ClassFM nyereményjáték terelte. Az idei DotcommerceDay médiatámogatója volt az Origo, a Mediaworks, a Central Médiacsoport, a CEMP, a NapiÁsz Online, az Adaptive Média, az Infinety, az Actual Média, a GMédia, az Ads Interactive, a PLT, a Jaguármédia, a Bien.hu, az Ebola Play, illetve a Datahouse Central Europe. Szakmai támogató az Olcsóbbat.hu.

“Egyértelmű tendencia, hogy az ismertebb webáruházak mellett – Shopline, Butlers, Mall.hu, Ujjé.hu, JátékNet, eBolt –  egyre több „offline” cég online áruháza is részt vett részt az eseményen. Mint például a már visszatérő Tesco, Libri, Líra, chocoMe és Praktiker vagy az idén debütáló Invitel, Danubius Hotels, Rossmann, Office Depot, Tchibo, Csányi Pincészet és Decathlon” – mondta el Soós Gergely, az esemény ötletgazdája, a szervező Neo Interactive digitális ügynökség alapító-ügyvezetője.
(BrandTrend)