Kategória: Aktuális.

A fogyasztók elégedetlensége ugyanis rányomná a bélyegét a márka megítélésére, amelyet nem szívesen kockáztatnak a reklámozók. A hirdetők és ügynökségek ezért egyre többször igénylik az önszabályozó szervezet segítségét.

Clearcast tréning2

A regionális kampányok megfelelése érdekében az angol tévéreklámok előzetes véleményezésére az angol ipar által alapított Clearcast nemzetközi tréning lehetőséget dolgozott ki. Az online elérhető prezentációkat az egyes országok önszabályozó szervezetei vezetői tartják. Első körben a nagy gazdaságok (Franciaországtól Ausztráliáig), második körben a közép- európai országok prezentációit vették fel, így az így elérhető országok köre most Magyarországgal is bővült – számolt be Fazekas Ildikó az egyórás angol nyelvű prezentáció felvétele után.

A megfelelés kérdése itthon is fontos, sorra jelentkeznek a reklámozók és ügynökségek a munkatársaik e témában történő továbbképzése miatt. „A reklám jogi és etikai szabályozásáról szóló tudás ma már alapkövetelmény nálunk. Ezért hívtuk meg Fazekas Ildikót, hogy az ügynökségünknél bevezetett rendszeres továbbképzések keretében mélyítse el munkatársaink tudását e témában” – fogalmaz Mező László, a MédiaCom ügyvezetője.

Az ügyfeleink jobb kiszolgálásához elengedhetetlen, hogy jogi és etikai szempontból is megfelelő kampányokat készítsünk, ezért nem csak az ÖRT által szervezett workshopokon veszünk részt, de az ügynökség ügyfeleire szabott prezentációkat is fontosnak tartjuk – hangsúlyozza Csapó Cecília, a Popart Reklámügynökség Kft. senior account menedzsere.

Az önszabályozás tehát sokkal több, mint pusztán az esetleges panaszok elbírálása. Az információ segíti a tagjainkat abban, hogy a vészcsengőt jól állítsák be, így ez is hozzájárul ahhoz, megelőzhető legyen a fogyasztó sérelme. Ez egy tipikus win-win szituáció – a márka sem sérül, és a fogyasztó is jól jár – teszi hozzá Fazekas Ildikó.
(BrandTrend)