Kategória: Aktuális.

Joanelli Tamás közösségi média szakértő, a Be Social ügyvezetője szerint: „Aki megfogadja a Facebook által összeállított öt jó tanácsot, az már egy nagyon nagy lépést tesz az irányban, hogy sikeres legyen a karácsonyi kommunikációja. Egy sikeres kampány előkészítése és menedzselése azonban nagyon sok időráfordítást igényel, ezért fontos előre átgondolni, hogy az adott cégnél dolgozóknak lesz-e elegendő idejük ezt a feladatot megfelelően elvégezni. Amennyiben nem, akkor érdemes profi szakértőkhöz fordulni. Elsőre lehetséges, hogy felesleges költségnek tűnik a külső segítség igénybevétele, de a sikeres kampányból származó extra bevétel bőségesen túlszárnyalhatja a szakértőre költött ráfordítást!”.

1. Tervezés
Mindenképp szükséges egy kommunikációs terv elkészítése, amely jó sorvezető lehet, hogy mit, mikor és hol szeretne az adott cég megjelentetni. Az időben elkészített tervvel elkerülhetőek az utolsó pillanatban, kapkodva megjelentett hibás üzenetek és hirdetések, valamint így előre ütemezhetőek is a megjelenések, ezáltal pedig biztos nem történik meg, hogy feledékenységből nem indul el a kampány.

2. Linkek a bejegyzésekben
A bejegyzésekben használt linkek segítségével könnyedén átterelhetőek a Facebook követők a saját weboldalra vagy webáruházba. Érdemes figyelni arra, hogy egy augusztusi frissítés óta, az url megjelenítésének „hagyományos” módját részesíti előnyben a Facebook, vagyis jelenleg előbbre kerülnek a hírfolyamban az ilyen típusú megosztások, mint, amikor egy képet tölt fel valaki, amihez utólag rendel hozzá linket.

3. Ünnepi tematikájú posztok
Ajánlott kerülni a más oldalak által már megosztott tartalmak újraposztolását. Érdemes legalább ebben az időszakban időt, erőforrást és minimális büdzsét áldozni arra, hogy igazán egyedi és a cégünkhöz illeszkedő posztokat jelenítsünk meg a követőknek. Ez kicsit talán olyan, mint amikor valaki továbbad egy karácsonyi ajándékot és nem veszi a fáradtságot valami egyedi meglepetés beszerzésére. Így működik ez a közösségi életünkben is.

4. Fókuszban a célcsoport
A Facebook hirdetések nagyon jól célozhatóak, így tökéletesen behatárolhatóak a cég számára fontos vásárlók. Például a férfi és a női vásárlók számára más üzenetek, más képek lehetnek figyelemfelkeltőek, ezért érdemes külön hirdetéseket készíteni a két nem számára.

5. Folyamatos felülvizsgálat
Fontos a közzétett tartalmak folyamatos nyomon követése, megnézni, hogy melyik teljesít jobban és vált ki nagyobb interakciót (megosztás, komment, lájk), és melyik kevésbé. Érdemes legalább hetente egyszer kicsit több időt eltölteni a statisztikák elemzésével, hiszen ezzel amellett, hogy tudatosabban tervezhetjük meg a következő időszak kommunikációját, még akár kedvezőbb áron is eljuthatunk a célcsoportunk újabb tagjaihoz.
(BrandTrend)