Kategória: Aktuális.

Ma a gyerekek számára a tudatos médiahasználat megtanulása olyan létfontosságú, mint az írás és az olvasás elsajátítása. Digitális eszközeik biztonságos használata nélkül nem, vagy csak korlátozottan tudják megállni a helyüket az életben, ezért az a feladatunk, hogy felkészítsük őket az esetleges veszélyekre és kihívásokra. De vajon mik a leghatékonyabb tanítási módszerek? Mit mondanak a külföldi szakemberek? Milyen tanítási eszközöket vethetünk be, ha pedagógusként biztos tudást szeretnénk átadni tanítványainknak? A Decoding Messages Konferencia ezekre a kérdésekre ad választ minden érdeklődőnek.

A tapasztalatcsere és a fejlődés a médiaértés-oktatás velejárója, és elengedhetetlen, hogy a megfelelő szakmai kompetenciát bárki elsajátíthassa, aki médiatudatosság oktatására vállalkozik. Ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság november 24-én és 25-án Budapesten megrendezi a DecodingMessages – Jó gyakorlatok az európai médiaértés-oktatásban című konferenciát, amelynek célja, hogy megismertesse az európai gyakorlatot a nagyközönséggel és a szakma képviselőivel.

nmhh

A konferencián részt vesznek a dán és a holland médiaértés-oktatással foglalkozó központok vezetői, akik a magyar képviselők előadásai mellett bemutatják saját gyakorlataikat is. Az előadók rávilágítanak az oktatóközpontok jövőbeli szerepére, valamint az elsajátított gyakorlati tudás integrálási lehetőségeire a köz- és felsőoktatási tantervekbe. A résztvevőknek továbbá lehetőségük lesz ellátogatni a Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központba, ahol az animátorok vezetésével bejárhatják a házat.

buvosvolgy

Az előadások négy témakör mentén szerveződnek:

1. szekció – A médiapolitika lehetséges szerepe a médiaértésben: a szekcióban a médiahatóságok vagy a médiahatóságok szerepkörét betöltő tagállami szervezetek és a médiapolitikát alakító állami szervezetek képviselői a médiaértés fejlesztésben való szerep-, és felelősségvállalás lehetőségéről tartanak előadásokat.

2. szekció – Eszmecsere a médiaértéssel kapcsolatos európai jó gyakorlatokról: a blokkban az európai médiaértés-központok képviselői mutatják be az intézmények működését, eddig elért eredményeiket és a jövőre vonatkozó stratégiai elképzeléseiket.

3. szekció – A több évtizedes médiaértés-oktatás érzékelhető hatásai, eredményei: a szekcióban nemzetközi előadók beszélnek olyan módszerekről, amelyek segítségével a médiaértés-oktatás eredményei, hasznosulása a hazai kutatók, oktatási szakemberek számára is megismerhetővé válik.

4. szekció – Médiaértés-oktatással, médiapedagógiával a felzárkóztatásért: a blokk előadói az oktatási rendszeren kívül zajló médiaértés-oktatásban, médiakompetencia-fejlesztésben, tehetséggondozásban elkötelezett – iparági szereplők által is támogatott – civil szervezetek lesznek.

mediaertes

A konferencia időpontja 2014. november 24-25., helyszíne pedig a MOM Kulturális Központ. A részvétel ingyenes, ugyanakkor regisztrációhoz kötött.

Bűvösvölgyről:

2014 májusában megnyílt Magyarország első médiaértés-oktató központja, a Bűvösvölgy, amelyet felelősen gondolkodó szervként a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hozott létre. A központ már a megalakulásakor szem előtt tartotta az európai mintákat, példákat, és a jó gyakorlatok továbbfejlesztésével hozta létre a magyar intézményt. Bűvösvölgy élményekben gazdag, interaktív alkotófolyamatokra épülő foglalkozásokon keresztül, szakképzett animátorokkal és egyedülálló eszközparkkal tanítja meg a gyerekeknek, hogyan igazodhatnak el a médiakultúrában. A központ szakmai munkája 2015. július 31-ig részben a TÁMOP-3.1.14-12-2013-0001 számú, „A jövő tudatos médiafogyasztói – médiatudatosság és médiaműveltség elterjesztése” című pályázat keretén belül folyik.„

Bővebb információ és jelentkezés a www.decodingmessages.com oldalon.
(BrandTrend)