Kategória: Aktuális.

Österreichische Medientage 2014. A Zaha Hadid által tervezett érzéki és futurisztikus formavilágú új Wirtschafts Uni Campus-ban találkoztak Bécsben a Manstein Verlag által megrendezett Medientage konferenciára a médiavilág képviselői.

zaha hadid2

„A digitalizáció és a hírtúlkínálat világában az identitás és hitelesség megőrzése, így a márkaépítés fontossága volt a két nap egyik fő üzenete a médiatulajdonosok és képviselői számára.” – összegezték a BrandTrend tulajdonosai, dr. Jánosy Zsuzsanna és Kőszegi András.

koszegi_trunk

A piac változásai, az üzleti modellek újragondolása és az innovatív, integráló gondolkodás szükségessége hallatszott  ki a sorok közül az előadások során.

A sok szempontból konzervatívabb osztrák médiapiac tudatosan és összefogva keresi az utat, hogyan lehet a piacot irányítva, mégis a piac igényeinek megfelelve profitábilisan működni.

Fő témaként a márka, tartalom, fogyasztói bizalom megtartása és  innováció szerepelt.

zaha hadid

BrandTrend ausztriai munkatársa, Susanne Posch a digitalis rádiózás (DAB)  témáját járta körül.

„A digitális rádiózás csak előnyöket kínál.  A hallgató az egyes modulokból szinte a saját rádióadóját alkothatja meg. Ez nemcsak az ügyfélkötés eszköze lehet, de a hallgatóról adatokhoz és információkhoz lehet jutni. A rádióhallgatási szokásokkal kapcsolatos hallgatói szokásokról nyert információk hozadékán túl a reklámokkal is sokkal célzottabban érhetők el a hallgatók – így akár egy adott reklám autózás közben a megfelelő helyen és időpontban éri el a célközönséget.  Hogy a digitális rádiózás Ausztriában miért nem terjedt el, arra egyszerű a válasz. Az átállás költséges és csak az állami „dinoszaurusz” ORF rendelkezik a megfelelő anyagi eszközökkel, aki piacvezetőként nem érdekelt ebben.” – mondja Susanne Posch.

Österreichische Medientage

dr. Jánosy Zsuzsanna, Susanne Posch
(BrandTrend)