Kategória: Aktuális.

Rendkívül bőséges és alapos jogszabályok védik a gyermekeket, hogy nekik nem való reklámok ne szólítsák meg őket, ráadásul ezt még az önszabályozás, vagyis a reklámipar saját vállalásai is kiegészítik.

A gyermekeknek szóló reklám tilalom mellett mind az európai médiatörvény (AVMS), mind pedig a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló jogszabály (UCP) alkotása és vitája során több érv is elhangzott, végül belátták, hogy a gyerekmédia (ld. európai műsorok, sőt európai gyermekműsorok) érdekében a tartalom előállításához a reklámból származó bevételre is szükség van. Ellenkező esetben a kiskorúakhoz a felnőtt műsorok, sőt felnőtt tartalmak, és ennek következtében a felnőtteknek szóló reklámok jutnának el. Ezért a reklám tilalma helyett a fiatalkorúak egészséges védelme került a jogszabályba. Az európai szabályozás hazai átültetése mellett bizonyos termékekre vonatkozóan (szerencsejáték, gyermekgyógyszerek) léteznek komoly korlátozások.

ÖRT workshop fotó

“Nagy öröm volt látni a közel ötvenfős tréning résztvevőinek érdeklődését és aktivitását. Nagyon fontos, hogy a reklámozók és az ügynökségek ne csak a szabályokkal legyenek tisztában, hanem ismerniük kell például, hogy hol húzódik a határ a fiatalkorúaknak szóló reklámozás során a felszólító mód használatakor a vásárlásra történő felszólítás, és a termék használatára történő felszólítás (pl. építs) között” – fogalmazott Megyer Örs, az ÖRT elnöke.

Árnyalja a képet az is, hogy a reklám egészét vizsgálni kell abból a szempontból is, hogy a gyermek szerepeltetése a családot hivatott-e bemutatni, és ezzel az anyának szól, vagy a reklám egésze, szövege, stílusa (és a gyerek szereplő) miatt a gyermek-e a célcsoport. Szóval nagy gondosságot igényel az ilyen típusú reklám készítése – teszi hozzá Fazekas Ildikó főtitkár.
(BrandTrend)