Kategória: Aktuális.

Az EASA nagy sikernek tartja, hogy az első alelnök szintjén kezelik a „megfelelő szabályozás” kérdését. A „better regulation” szempontjairól az elmúlt évben az ÖRT részvételével, bizottságokon átívelő „Communitiy of Practice” munkabizottság folytatott tárgyalássorozatot, és úgy tűnik, hogy az új bizottság sem változtat pozitív hozzáállásán.

“A reklámszakmára vonatkozó szabályozás kérdéseiről zajló párbeszéd alelnöki szintre történő delegálása új lehetőségeket és feladatokat is jelent” – fogalmaz Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára, az EASA elnökségének tagja.

Az EU eddig is elismerte a nem hagyományos szabályozás eredményeit. Többször is pozitívan nyilatkoztak például az EU Pledge-ről, amelynek keretében az élelmiszeripari cégek azt vállalták, hogy 12 évesnél fiatalabb gyermekeknek nem hirdetik termékeiket (azok kivételével, amelyek megfelelnek bizonyos meghatározott táplálkozási kritériumoknak). Ennek következtében jelentősen visszaesett a gyermekeknek szóló médiában az élelmiszerreklámok aránya.

Ugyancsak sikerként könyvelték el az alkoholipar vállalásait, amely szerint nem csak nem hirdetnek 18 éven aluliaknak, de nem is mutatnak 25 éven aluliakat a reklámokban, és nem készítenek olyan reklámot, amely elsődlegesen a fiatalkorúak számára vonzó elemeket tartalmaz.

Az önszabályozás e területeken elért eredményei, valamint az „olcsó állam” szándéka is hozzájárulhatott ahhoz, hogy a szabályozási módszerek kérdése ilyen magas szintre került – tette hozzá Fazekas Ildikó.
(BrandTrend)