A társaság Magyarországon piacvezető az egészséges életmód termékcsoportban, és már elindította az értékesítési hálózatának a nemzetközi kiépítését is. A társaság a részvény-értékesítés sikeres lezárása után kéri a törzsrészvényeinek a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriába történő bevezetését.
A tőzsdére lépést komoly előkészület előzte meg, melynek során a vállalat vezetése a lehető legalaposabban elemezte a piaci környezetet és a várható kockázatokat. Az elmúlt években az egészséges életmódra való törekvés rendkívül fontossá vált a fejlett országokban és már egyre inkább Magyarországon is. Az egészséges életmód koncepciója köré termékek és szolgáltatások nagyon széles köre épült és az egészségtudatos vásárlók létszáma a várakozások szerint tovább bővülhet. A fogyasztói szokások lehetséges változásait szakemberek követik és térképezik fel, ám tényleges alakulásukra inkább becslések adhatóak.
A jelenlegi tendenciákból arra lehet következtetni, hogy hosszabb távon a szegmensben az erős, jelentős piaci részesedést elérő, széles termékpalettájú, klinikai vizsgálatokkal is alátámasztott márkáknak és a kidolgozott üzleti stratégiával rendelkező társaságoknak lehet csak esélyük.
„A részletes analízis sokat segített abban, hogy megfelelően meg tudjuk határozni az értékesítési árfolyamot. Úgy gondoljuk, hogy az általunk várt idei és jövőbeni teljesítmény alapozza meg a 990 forintos árszintet. Részletes, négy éves üzleti tervet építettünk fel, a hazai és főként a nemzetközi terjeszkedés számos forgatókönyvét alakítottuk ki. Andre Agassi mindegyikben szerepet kapott, mint olyan „marketing beruházás”, amely rövid időn belül megtérül a társaság számára. A most induló terjeszkedés célkeresztjében Európa áll, többségében a hazainál népesebb és vásárlóerőben is erősebb országokkal. Az elmúlt években természetesen mi, jelenlegi tulajdonosok hittünk az Update-ben ezért megtakarításainkat fejlesztésébe fektettük, a társaság így érkezett el a részvény-értékesítéshez és a tőzsdei bevezetéshez” – mondta Schobert Norbert, a Norbi Update Lowcarb Nyrt. Igazgatótanácsának elnöke.
A jelenleg személyes tulajdonában lévő védjegyek után Schobert Norbertnek nem áll szándékában ellenértéket kérni. Sőt, a lehető legrövidebb időn belül apportálni fogja a védjegyeket a társaságba. „Egyszerűen nem volt elég időnk tavasszal, a részvénykibocsátásra és tőzsdei bevezetésre való felkészülés idején arra, hogy még ezt is végrehajtsuk. Ráadásul az új Ptk. márciusi életbe lépése is bonyolulttá tette ezt. A cél az, hogy közösen, az új részvényesekkel együtt legyünk a védjegyek tulajdonosai, a helyük egyértelműen a Társaságban van” – erősítette meg Schobert Norbert tulajdonos.
A tőkebevonás két lépcsőben zajlik. A folyamat végére alakul ki a társaság végleges tulajdonosi szerkezete és jut hozzá a friss forrásokhoz.
Amennyiben legalább 1 Mrd Ft az értékesítés, akkor a társaságnak 6,04 millió darab részvénye lesz a folyamat végén. Ebből az értékesítés során jegyzők részesedése legalább 1 millió darab lenne, ami a részvények 17%-a. Ha a maximális mennyiséget értékesítik, akkor a részvények 36%-a kerülhet új befektetőkhöz.
(BrandTrend)