Kategória: Aktuális.

A pekingi tanácskozás záródokumentumában a világ vezető gazdaságait tömörítő APEC országok képviselői a reklámnak a gazdaságban és a foglalkoztatásban betöltött szerepét, a versenyre gyakorolt pozitív hatását, valamint a termékek és szolgáltatások határon átnyúló kereskedelmében játszott élénkítő hatását hangsúlyozták. Ugyanakkor felszólítják a reklámozókat, hogy a társadalmi felelősségvállalásuk keretében felelősen kommunikáljanak és támogassák a reklám önszabályozást.

Peking fotó - Oliver Gray

Nagy szó, hogy ilyen magas szinten foglalkoznak az önszabályozással, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy nemcsak az önszabályozás elvi támogatásáról van szó, hanem további mentor program szervezésében és a fogyasztók tájékoztatásában is részt vállal a hazánkban kevéssé ismert, valójában azonban elképesztő gazdasági erőt képviselő APEC.

“Az önszabályozó szervezet fejlesztése, és az azonos alapelvek alapján történő működése az egész reklámipar érdeke, függetlenül attól, hogy a világ mely pontján dolgoznak. Az önszabályozás egységes brandjét jelzi, hogy a 21 APEC tagországból 10 tagja – a csak nevében európai – EASA –nak, és az EASA a pekingi konferencia létrejöttében is fontos szerepet játszott. Nem véletlen, hogy az elfogadott alapelvek is az EASA-tól származnak” – hangsúlyozta Fazekas Ildikó főtitkár.

“Mielőtt úgy gondolnánk, hogy Peking és az APEC messze van, nem szabad elfelejtenünk, hogy például a digitális kommunikáció adat- és személyiségjogainak kérdéseiben az EU jogalkotók erősen figyelnek az APEC országaira, elsősorban az USA-ra. Az APEC országok álláspontja, önszabályozás iránti bizalma pedig a WHO által felvetett kérdések – élelmiszer- és alkoholreklámozás – tárgyalásakor sem lebecsülendő, hiszen az országok száma és súlya is jelentős” – tette hozzá Fazekas Ildikó.
(BrandTrend)