Kategória: Aktuális.

A 2014-es futball világbajnokságra időzített, az eseményre reagáló hírfolyam olyan rajongókat is az oldalra vonzott, akik korábban csak passzívan követték a márka közösségi média aktivitását.

A Y&R#Digital gondozásában készült kampányban az Opel Magyarország Facebook-jára látogatók a mérkőzésekkel egy időben élvezhették a meccs legemlékezetesebb pillanataira reflektáló, Opeles szemszögből készült reakciókat. Az „élő közvetítés” a sporteseményt és a márkát a német csapat – és a német technológia – iránti közös rajongás révén kötötte össze. A kreatív megoldás nagy sikert aratott, azonban megvalósítása komoly előkészítést igényelt. Az Opel Magyarország döntéshozói és az ügynökség online és social média részlege szorosan együttműködve szurkolt a csapatnak.

opel

A médiamixszel összhangban a kommunikáció kiemelt hangsúlyt kapott a német összecsapások időpontjában. A csapat mérkőzései alatt televíziós szponzor tagek, 20 másodperces spotok, print és online bannerhirdetések mutatták be a kedvezményes ajánlatokat. A nemzetisport.hu futball VB aloldalának szponzorációja, és a német meccsek alatti „Percről percre” focitudósításainak bejegyzései között megjelenő bannerek szintén célzott elérést biztosítottak, valamint keretet teremtettek a Facebookra készülő tartalomhoz.

Az Opel Magyarország oldalra június 15-én került fel az első hír, amely közös szurkolásra buzdított. Az indító anyagban megjelent a kampány kreatív koncepciója is: az Opel tulajdonosok német autót vezetnek, így a német csapat szurkolói. Az aktivitáshoz kapcsolódó posztok egységes kinézete és a kampány idejére bevezetett #OpelVB hashtag markáns megkülönböztetést garantáltak a napi rendszerességű Opel hírek és a kimondottan a futballrajongók számára szóló anyagok között. A Facebook oldal grafikailag is megújult: a világbajnokság alatt egyedi borítóképet kapott, amelyen mindig a következő mérkőzés időpontja jelent meg.

A kampány nem várt sikert hozott, amelyet a folyamatosan emelkedő lájkszám és a megosztások mennyisége is alátámasztott. Bebizonyosodott a korábbi feltételezés: a futball rajongók a meccs alatt – illetve után – a közösségi médiában osztják meg gondolataikat a mérkőzésről. Ha a Facebook felületére belépve azonnal találkoznak egy ötletesen szerkesztett kreatívval, akkor azt örömmel osztják meg – saját gondolataikkal kiegészítve. Az egyedi posztok nem szponzorált hírként kerültek ki a Facebookra, a márkázott virális tartalom tehát nem médiaköltés, hanem ezen megosztások révén kezdett terjedni az oldal rajongói és Facebook ismerőseik között.

A Y&R#Digital részéről érkező teljes körű koncepció alapos előkészítést és a mérkőzések alatt közvetlen kapcsolatot igényelt az ügyfél és a kreatívok között, ugyanis az időzítés a kampány egyik létfontosságú eleme volt. A játékra reagáló hírek a meccs időtartama alatt, valamint utána egy rövid ideig voltak igazán aktuálisak, relevanciájuk fokozatosan csökkent. Nélkülözhetetlen volt, hogy az Opel Magyarország és Y&R#Digital csapat rendhagyó módon, rendhagyó időpontokban egyeztessen, és azonnali reakcióidővel tudjon reagálni a pályán történtekre.

A végeredmény egy vásárlási konverzióban nehezen számszerűsíthető kampány lett, amely azonban a közösség reakciója alapján meghatározó mérföldköve lett a cég online kommunikációjának. Tanulságos látni, hogy a márka taktikai kampányának egyik felületét teljes mértékben fel tudta használni pozíciójának erősítésére. A sikerhez nagyban hozzájárult a márka Opel tulajdonosokból álló aktív online rajongóbázisa, akik igénylik a céghez kötődő tartalmat.

Senki sem kívánhatott volna szebb lezárást a kampánynak, mint a német csapat világbajnoki győzelmét. Az erről tudósító kép rekordszámú megosztást és lájkot ért, az Opeles közösség együtt örült a válogatott sikerének.
(BrandTrend)