Kategória: Aktuális.

Elsőre talán azt gondolnánk, hogy ha létezik a panorámafotó fogalma és ma már bárki reprodukálhat ilyet egy okostelefon segítségével, akkor az is egyértelmű, hogy panoráma videót is olyan egyszerű előállítani, ez pedig valójában koránt sincs így. A Pepsi teljes gömbpanoráma videókkal dokumentálja a nyár mozzanatait FUNBALL kampánya keretében. A világújdonságból természetesen a nyári kampány arcai, Dukai Regina és Istenes Bence sem maradhattak ki – a Pepsi első ilyen videóiban a FUNBALL Arénát próbálták ki az EFOTT fesztiválon.

De hogyan is készül egy ilyen felvétel és miért olyan bonyolult előállítani? Kezdésnek például nem elég hozzá egyetlen kamera, hiszen a teljes látóteret kell rögzíteni egyszerre. A FUNBALL kampányhoz használt rendszer “szemei” nagylátószögű GoPro kamerák, amelyek egy 3D nyomtatott vázban helyezkednek el. A kamerák páronként, egymásnak háttal vannak elhelyezve a három tengelyen, így fedve le a 360°x180°-os látóteret. Ez a rendszer könnyedén felerősíthető egy kézi állványra, vagy egy távirányítású drónra is.

A nagy kihívás viszont az így felvett videók “összevarrása” egyetlen videóvá. Csak az elmúlt pár évben kezdtek megjelenni olyan programok, amelyek képesek elfogadható szinten automatizálni a folyamatot. Magyarországon az elsők között használja ezt a technikát a Pepsi FUNBALL kampánya.
(BrandTrend)