Kategória: Aktuális.

Valós igényre építő, a kisvállalkozások üzletét nagyban segítő üzleti alkalmazásokat neveztek be arra versenyre, amit a Telekom hirdetett meg ez év áprilisában, „Üzleti appok versenye” címmel. A fődíjat, a 10 millió forintos reklámkampányt, az értékesítés hatékonyságának növelését elősegítő MiniCRM alkalmazás készítői nyerték.

A MiniCRM alkalmazás fókuszában az értékesítési folyamat áll, a cég összes ügyfelének adatait és a feladatokat egy rendszerben, naprakészen tárolja. Az alkalmazás segítségével nyomon követhető, hogy az ügyfelek épp hol helyezkednek el az értékesítési folyamatban és az automatizált utánkövetés használatával továbblépésük is elősegíthető. A verseny zsűritagjai kiemelték, hogy az alkalmazás a kisvállalkozások mindennapi problémáiban nyújt segítséget, pénzügyi hasznot hozó, nemzetközi sikerre is számot tartó applikáció. Az alkalmazás informatikai tudás nélkül is könnyen testre szabható.

A nemzetközi megmérettetésre a Deutsche Telekom a közép-kelet európai régió hat országából várt fejlesztéseket és ötleteket, amelyek célja, hogy a kis- és közepes vállalkozások felismerjék, milyen sokféle innovatív applikáció áll rendelkezésre, akár már most is, mindennapi munkájuk egyszerűsítésére, segítésére. A legjobb, felhő alapú üzleti célú alkalmazásokat kell megálmodniuk a versenyzőknek, amelyek egyszerűbbé és hatékonyabbá teszik a kis- és közepes vállalkozások napi tevékenységét.

650 ezer klikk, negyedmillió látogató, és több mint hetvenezer szavazat – ezekkel a számokkal zárt a verseny nemzetközi fordulója. A szavazatok számát illetően jelentős a magyar forduló, 15 855-en szavaztak a különböző alkalmazásokra. A legjobbak közé azok a fejlesztések jutottak be, akiknek a megoldását a kis- és közepes vállalkozások valóban értékesnek, szerethetőnek tartották, hiszen a pályázott alkalmazásokra kis- és közepes vállalkozások szavaztak. A nemzeti versenybe 29 alkalmazást neveztek be a fejlesztő cégek, közülük került ki győztesen a MiniCRM alkalmazás. A zsűri augusztus 15-én dönt a nemzetközi nyertesekről, ahol 201 pályázó applikációból kell kiválasztania a legjobbakat.

A hazai kkv-k folyamatosan mozgásban vannak, ügyeiket, adminisztrációjukat már jórészt az irodán kívül intézik – ez derül ki abból, hogy a legnépszerűbb alkalmazások az ügyfélkezelést, a rendelések követését, valamint a céges folyamatok egyszerűbbé tételét lehetővé tévő megoldások voltak. A szavazatok száma alapján igen népszerűek az online dokumentumkezelést, megosztást és felhő alapú közös munkát lehetővé tévő appok is.

„A hazai verseny bebizonyította, hogy sok értékes ötlet van a magyar fejlesztők fejében, s azt is, hogy a magyar vállalkozók igenis fogékonyak a legmodernebb technológiákra. A Telekom elkötelezett a kis- és közepes vállalkozások technológiai fejlesztése iránt, mert ez egyik alapfeltétele a Digitális Magyarország megteremtésének. A Telekom határozott célja, hogy minél több innovatív megoldást segítsen piacra, amelyek a vállalkozások fejlesztésén át az egész ország gazdaságának fejlődéséhez hozzájárulnak” – mondta Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese, aki egyben a nemzetközi és a hazai zsűri tagja is a verseny során. Hozzátette: a Telekom nemzetközi hátterét kihasználva az arra alkalmas és érett megoldásokat a globális piacra is segíti, ha szükséges.
(BrandTrend)