Kategória: Aktuális.

A jelentés szerint a PROI Worldwide 66 ügynökségének – köztük Magyarországon a Premier Kommunikációs Irodának – 2013-as összesített nettó ügynökségi díj bevétele 513 millió dollár volt. A PROI Worldwide ezzel az eredménnyel az ötödik legnagyobb a világon, mind a globális kommunikációs holdingvállalatok, mind pedig a központi tulajdonban lévő multinacionális ügynökséghálózatok között és első az egyéb globális ügynökségi partnerhálózatokkal szemben.

A jelentés adatai szerint a független ügynökséghálózatok közül a PROI-hoz a csaknem kétszer annyi, összesen 112 ügynökséget tömörítő Worldcom állt legközelebb, amelynek azonban tavalyi ügynökségi díj bevétele 281 millió dollárra, azaz 18,1%-kal csökkent az előző évhez képest.

andreas_fischerappelt

„A PROI Worldwide nemzetközi növekedési és marketing stratégiája a legstabilabb helyi ügynökségek integrációjára épül. Ezek az ügynökségek általában maguk is dinamikusan fejlődnek, illetve magas növekedési potenciállal rendelkeznek” – mondja Andreas Fischer Appelt, a PROI Worldwide elnöke. „A folyamatosan bővülő, diverzifikált ügyfélkör lehetőséget nyújt számunkra, hogy olyan szolgáltatásokat fejlesszünk ki és nyújtsunk ügyfeleinknek, amelyek a hálózat növekedését is segítenek felgyorsítani.”

„Tagjaink számát 95 ügynökségre limitáltuk, és mivel hálózatunk már 66 ügynökséget foglal magába, alaposan megvizsgáljuk, hogy hol érdemes tovább terjeszkednünk és hol kell további kommunikációs szakértelmet és képességeket szereznünk a PROI Worldwide hálózatán belül” – mondja Fischer Appelt. „A valódi növekedés előrelátó tervezéssel érhető el és a piacok mélyreható ismeretét igényli, amelyhez fel kell mérnünk, hogy mely ügynökségek felelnek meg márkánk színvonalának.”

Piskoti_Attila

A PROI Worldwide a felmérés szerint nagyobb, mint a Ketchum, a Burson-Marsteller, a H+K Strategies, az Ogilvy, a Brunswick, a Havas, és a GolinHarris. „Az ügyfelek egyre inkább felismerik és elismerik a helyi ügynökségek versenyelőnyeit és erős pozícióját a lokális kommunikációs szolgáltatások piacán” – mondja Piskóti Attila, a PROI Worldwide magyarországi partnerügynöksége, a Premier Kommunikációs Iroda ügyvezető igazgatója. „A központi tulajdonban lévő multinacionális ügynökségek helyett egyre több ügyfél működik együtt lokális vagy regionális ügynökségekkel, amelyek jobban ismerik a helyi kommunikációs sajátosságokat, és amelyek tekintetében nagyobb ráhatással vannak az árra, amely csak akkor emelkedhet, ha minőségi szolgáltatást, felsővezetői figyelmet és tanácsadást kapnak.

A világ 250 legnagyobb kommunikációs ügynöksége közül 21 a PROI Worldwide tagja, sokan közülük pedig globális és regionális megbízásokat is kezelnek, csakúgy, mint a magyar Premier Kommunikációs Iroda.

Tavaly a legnagyobb PROI tagügynökségek éves árbevétele elérte a 75 millió dollárt, alkalmazottaik száma pedig a 4-600 főt. Emellett több ügynökség a legnagyobbnak számít vagy a TOP 3-ba tartozik a saját piacán. A PROI ügynökségek konszolidált ügynökségi díj bevétele a tavalyi évben 525 millió dollár volt, amellyel a PROI az ötödik legnagyobb partnerhálózat az MSL Group, a FleishmanHillard, a Weber Shandwick és a 746 millió dolláros ügynökségi díj bevétellel rendelkező, piacvezető Edelman után.

„Célunk a további növekedés” – teszi hozzá Fischer Applet, elsősorban az ázsiai, csendes-óceáni térségre utalva, ahol a jelentés mindkét indiai PROI ügynökséget a 10 legnagyobb közé sorolja a régióban, míg más amerikai és európai PROI ügynökségek rekordnövekedéssel büszkélkedhetnek. „Vannak olyan PROI ügynökségek is, amelyek ugyan nem szerepelnek a rangsorban, de számottevő növekedést mutatnak, ahogy hálózatunk folyamatosan terjeszkedik az analitika, az egészségügyi, a krízis- és a fogyasztói kommunikáció szegmensekben.”

Miközben a PROI Worldwide már következő éves taggyűlését készíti elő, amely 2015 áprilisában, Fokvárosban kerül megrendezésre, a hálózat vezetőinek növekedéssel kapcsolatos figyelme Afrikára és az Afrikához hasonló, fejlődő piacokra összpontosul.
(BrandTrend)