Kategória: Aktuális.

A Hyundai Motor 2014 folyamán növelte forgalmát Európában; a vásárlók körében az európai gyártású modellek a legnépszerűbbek.

Az év első öt hónapjában a márka 13,1 százalékkal több autót adott el a magánvásárlóknak, és 17,8 százalékkal többet a céges ügyfeleknek Európa öt legnagyobb piacán. A növekedés mértéke mindkét piacon meghaladja az iparági átlagot.

„A Hyundai Motor, ahelyett, hogy minden áron a piaci részesedés növelésére törekedne, a megfelelő területeken növeli eladásait. Európai gyártólétesítményeink továbbra is fontos szerepet játszanak sikerünkben” mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

hyundai

A Hyundai két európai gyártóüzeme (a Cseh Köztársaságban és Törökországban) évente akár 500 000 darab gépkocsit képes előállítani, elsősorban az európai piacokra. Mindkét létesítmény még 2014-ben elérheti maximális gyártókapacitását, köszönhetően az európai fókuszú modellek iránti helyi, illetve globális keresletnek.

A Cseh Köztársaságban 2014 első félévében 159 529 darab gépkocsit épített a Hyundai, 2,6 százalékkal többet, mint 2013 azonos időszakában. A Hyundai csehországi üzemében gyártott, és az Európai Unióban eladott autók száma 5 százalékkal emelkedett; a nošovicei üzem termlésének csaknem 70 százaléka az EU 28 tagországában kerül értékesítésre. Az üzemben gyártott három modell közül az ix35 kompakt szabadidőjármű 46 610 példányban talált gazdára; ez 6 százalékkal több, mint 2013-ban. A típusból további 40 800 darabot az Európai Unión kívül értékesítettek.

A törökországi Izmitben működő Hyundai gyárban több mint 100 000 darab gépkocsi készült 2014 első félévében. Ennek 50 százalékát az új generációs i10 tette ki. A városi miniautó, amelynek gyártása 2014 elején kezdődött el, 42 344 példányban kelt el január és június között; ez 42 százalékkal több, mint amennyit a kifutó modellből 2013 azonos időszakában eladtak. A gyár, ahol az Európába szánt, B-szegmensbe tartozó i20 is készül, júliusban ünnepelte az egymilliomodik legyártott gépkocsiját.

„A Hyundai európai gyártású modelljei iránt idén megnőtt a kereslet a kontinensen, ami bizakodásra ad okot. Arra számítunk, hogy a 2014-et követően megjelenő új modellek európai bevezetésével ismét kiegyensúlyozottá tesszük a Hyundai piaci részesedését” tette hozzá Allan Rushforth.

A Hyundai 2014 első félévében 219 617 darab gépkocsit értékesített Európában, ahol ezzel 3,2 százalékos piaci részesedésre tett szert, derült ki az európai autóipari gyártókat tömörítő szervezet, az ACEA által kiadott adatokból.
(BrandTrend)