Kategória: Aktuális.

Önkéntes vállalások és szabályozói megközelítés” – címmel tette közzé a reklám önszabályozásáról készített összefoglaló tanulmányát az APEC (Asia-Pacific Economic  Cooperation). A 21 országot tömörítő szervezetben többek között Oroszországtól Japánon át Kína, és az USA, valamint az igen aktív szerepet játszó Ausztrália vesz részt.   Nem mindegy tehát, hogy ezen országok jogalkotói mennyire veszik komolyan a reklám szabályozási módszerei közül az önszabályozást.

A reklámmal kapcsolatos társadalmi elvárások, egyre inkább globálissá válnak. Akár a WHO által felvetett élelmiszer és alkohol termékek reklámozásáról, akár az internet és adatvédelem kérdésére gondolunk. A reklámipar érdekében az önszabályozásának, az egységes, globális és megbízható válasznak mind nagyobb jelentősége lesz az elkövetkezendő időben – hívja fel a figyelmet Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára.

A tanulmány fontos eleme, hogy a világ reklám kódexeinek „anyja” az ICC kódex a világnak azon a felén is a reklám önszabályozás egységes alapján képezi. A megvalósítás alapelemeiben pedig az Európai Önszabályozó Szervezet (EASA) alapelveit veszik elfogadott mintának. Kétségtelen, hogy Brunei, Kína, Pápua Új-Guinea, Oroszország és Vietnam még csírájában sem rendelkezik önszabályozó szervezettel, ám a nagy többség már sikeresen működik.

Az APEC egységesebb szabályozás iránti szándéka egyértelműen megjelenik a tanulmányban, és ennek lényeges eleme, hogy felhívja mind a reklámipar, mind pedig a kormányok figyelmét az önszabályozás megfelelő működtetésének és elfogadásának jelentőségére.

A szabad és felelős kommunikáció kéz a kézben jár, és ha a veszélyek globálisak, nekünk is érdekünk, hogy ne csak mi, de a világon másutt is elfogadják az önszabályozást. Figyelnünk kell arra, mi történik a világban, és milyen támogatást kap az ipar egy ilyen fontos területen, mint az APEC – tette hozzá Fazekas Ildikó.
(BrandTrend)