Kategória: Aktuális.

A külföldön már évek óta népszerű online rendezvény előnye, hogy az álláskeresőknek nem kell sehová utazniuk, hanem számítógép és internetkapcsolat esetén akár nappalijukból, akár munkahelyükről becsatlakozhatnak. Nem csupán az álláshirdetéseket érhetik el, hanem élőben, chaten építhetnek kapcsolatot a munkaadókkal a látványos, 3D virtuális standoknál. Feltehetik azokat a kérdéseket, amelyeket állásportálon nem, csak hagyományos börzén tudnának.

Az állásexpón a legtöbb ajánlat ezúttal mérnököknek, informatikusoknak, pénzügyeseknek, nyelveket beszélő ügyfélszolgálatosoknak, kereskedelmi területen dolgozóknak szól. A leglátogatottabb magyarországi karrierrendezvény a www.allasexpo.hu oldalon érhető el.

Az állásexpón olyan ismert vállalatok várják az érdeklődőket, az önéletrajzokat és a kérdéseket, mint a Citibank, a General Electric, a Lidl, a DM, a Magyar Telekom és még sokan mások. Emellett a hét folyamán álláskeresési tanácsadás és tematikus chatek is színesítik a programot.

„Ez az a karrierfórum, amelyen az álláskeresők a legkönnyebben léphetnek kapcsolatba a munkaadókkal. Számítógép és internetkapcsolat esetén akár a lakásukból, munkahelyükről sem kell kilépniük, hogy leadják önéletrajzukat, vagy chaten kérdezzenek a cégektől. A részvétel mindenki számára ingyenes” – mondta el Buda Szabolcs, a börzét szervező Monster állásportál ügyvezetője.

Magyarországon 2011 óta évente kétszer rendeznek virtuális állásexpókat, amelyeken eddig rendezvényenként 100-125 ezer álláskereső vett részt, ezzel ez a leglátogatottabb ilyen profilú esemény Magyarországon. Négy nap alatt, 800 álláslehetőséget találnak a rendezvény honlapján az érdeklődők. A legutóbbi rendezvényhez képest nőtt a vidéki álláshirdetések aránya (60 százalék), míg Budapestre 40 százalék szól. A fővárost Debrecen követi, ahová a hirdetések 12 százaléka szól, míg minden tizedik állásajánlat pécsi lehetőséget kínál. Mindez a vidéki érdeklődők előnyére vágyik, hiszen nem kell több száz kilométert utazniuk, mint egy hagyományos állásbörze esetén.
(BrandTrend)