Kategória: Aktuális.

A finn oktatási modell – mely Budapesten egyedül a BGF Pénzügyi és Számviteli Karán érhető el – lényege, hogy a hallgatók valódi projektek során szerezzék meg azokat a készségeket, amelyek elindíthatják őket a sikeres vállalkozóvá válás útján. A hallgatók így a győztes marketingterv létrehozása mellett az ahhoz tartozó tevékenységek elnyeréséért is versenyeztek.

bgf_team_academy_foto_2

Egy finn tulajdonú sportszergyártó vállalat, egy szintén finn, de magyarországi leányvállalattal is rendelkező könyvviteli és adótanácsadó cég, valamint egy debreceni szarvasgomba-kereskedő számára készített 150 finn és magyar egyetemista illetve főiskolás – csapatokra bontva – marketing-kommunikációs terveket. A finn Jyväskylä University of Applied Sciences és a Budapesti Gazdasági Főiskola által a napokban közösen megrendezett háromnapos szakmai verseny célja az volt, hogy amennyiben a győztes marketingtervet a megrendelő megvalósítja, az ahhoz kapcsolódó egyes tevékenységeket, mint például a netes kampány lebonyolítását, piackutatásokat, vagy egyéb marketingfeladatokat a hallgatók által működtetett vállalkozások végezhessék.

Budapesten ugyanis eddig egyedüliként a BGF Pénzügyi és Számviteli Karán honosították meg a jyväskylä-i egyetem Team Academy oktatási modelljét, melynek alapja, hogy a hallgatók valós üzleti környezetben, valódi projekteken dolgozva ismerjék és tanulják meg milyen elindítani és működtetni egy vállalkozást. A ’90-es években Finnországból indult, és világszerte elterjedt „learning by doing” módszer ezen formájának lényege, hogy a hallgatói csapatok – ún. team coach-ok támogatása mellett – tanulmányaik során eseti vagy folyamatos együttműködési megállapodásokat kötnek a munkájukra igényt tartó vállalatokkal. A képzési módszer rendhagyó abban a tekintetben is, hogy a hallgatók munkájukért valós bevételeket könyvelhetnek el: áraikat versenyképességre törekedve a piachoz igazítják.

tasi_peter_foto

„Természetesen hallgatóink a versenyfeladat mellett számos egyéb izgalmas projekten is dolgoznak képzésük során: jelenleg a Canon Hungária számára építenek ügyféladatbázist, és egy BGF logós termékeket forgalmazó shopot is készülnek elindítani. De segédkeztek már reklámügynökségek rendezvényeinek szervezésében, lebonyolításában, kézikönyvet készítettek a legismertebb levelezőprogram használatához, honlapot szerkesztettek és üzemeltettek. A projektek során megszerzett, a munkaerőpiacon valóban jól hasznosítható tudás nagyban növeli hallgatóink elhelyezkedési esélyeit, karrierépítési lehetőségeiket, vagy a később önállóan elindított vállalkozásaik sikerét” – emelte ki Tasi Péter, a Budapesti Gazdasági Főiskola team coach-a, a rendezvény hazai szervezője.
(BrandTrend)