Kategória: Aktuális.

A listában szereplő minden hazai és nemzetközi verseny mögött szigorú zsűrizési szabályrendszer áll, auditált, teljesen zárt online pontozási rendszerrel, a zsűrizést minden esetben komoly, nagy létszámú, a szakma különböző területeinek elismert szakértőiből álló zsűri végzi. A Hipnózis zsűrizése ezen szakmai alapkritériumok egyikének sem felel meg, ezért a MAKSZ elnöksége március 25-i ülésén, szavazással döntött arról, hogy a Hipnózis Kreatív Fesztivál 2014-ben kikerül az M-Listából. A listából kikerült továbbá az ADCH Mérleg reklámverseny is, mivel az elmúlt években a verseny nem került megrendezésre. Amennyiben a Hipnózison az említett szakmai kifogások megnyugtató módon orvoslásra találnak a szervezők által, természetesen a szövetség nyitott arra, hogy visszavegye az M-Listába a versenyt.

A MAKSZ a hazai kommunikációs szakma legnagyobb létszámú, több mint 50 ügynökségi taggal rendelkező érdekképviseleti szervezete. A szövetség tagügynökségei az elmúlt két évben (2012-2013) folyamatosan jelezték a szövetségnek szakmai aggályaikat és kifogásaikat a Hipnózis zsűrizésével, szakmai színvonalával kapcsolatosan. A MAKSZ, a Kreatív felkérésére, a 2014 évi Hipnózis zsűrizés felülvizsgálatára szakembert delegált, aki megfigyelőként volt jelen a főzsűrizésen. A megfigyelő jelentése szerint a 2014-es verseny során a 133 nevezett alkotást egy mindössze hat főből álló online előzsűri, majd a shortlistre jutott alkotásokat ugyanezen hat főből összeállított öt fős főzsűri értékelte élőben, mely alacsony létszám nem tudta garantálni a nevezések alapos átvizsgálását. A főzsűrizésen nem volt kijelölt zsűrielnök, nem volt rögzített zsűrizési szabályrendszer, ami kötötte volna a zsűritagokat és keretet adott volna a zsűrizéshez, a pontozás mögött nem volt zárt, auditált online rendszer, a zsűritagok mind látták egymás pontszámait, ami befolyásolhatta véleményüket.

Az elmúlt két év tapasztalatai, valamint a fenti körülmények együttesen megerősítik a MAKSZ elnökségét, hogy a Hipnózis Kreatív Reklámverseny jelen állapotában nem felel meg az M-Listán szereplő versenyek szakmai sztenderdjének.

A MAKSZ, értesülve a Kreatív május 9-i, fenti döntéssel kapcsolatos híréről, sajnálattal konstatálja, hogy a Kreatív, ahelyett, hogy a verseny zsűrizésének jelen szakmai színvonalának erősítését tűzte volna ki céljául, saját versenyei népszerűsítése végett saját lista kidolgozásába fogott. A MAKSZ nem látja piaci relevanciáját egy újabb lista felállításának: ezt semmi sem indokolja, sőt, zavart okoz és nem építi a szakma hitelességét. A MAKSZ és tagügynökségei, így a jövőben változatlanul az M-Listát tekintik a kommunikációs iparág egyetlen, hivatalos, kreatív és hatékonysági rangsorának.

Az M-Listába idén a MAKSZ tagügynökségek ajánlására, újabb három rangos, nemzetközi verseny is bekerült (online, média és PR):

Webby Awards USA  – 200-as súllyal
Festival of Media Global Awards – 150-es súllyal
Excellence Awards London – 150-es súllyal
(BrandTrend)