Kategória: Aktuális.

A Marketing&Média kommunikációs szaklap által összeállított „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” lista azokat a személyeket rangsorolja, akiket 2014-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott. Az első tíz helyezettnek járó elismeréseket szerdán este adták át a Budapest Music Centerben a Magyar Reklámszövetséggel együtt szervezett gálán.

A médiapiac legbefolyásosabb embereinek legfrissebb rangsorában szereplő személyek több mint negyede új, vagyis tizenhárman érkeztek és ugyanennyien távoztak az 50-es listáról. Idén 15 főre csökkent a médiaipar legbefolyásosabb személyeit tartalmazó lista törzsgárdájának létszáma, azaz ennyien vannak, akik 2008 óta a toplista állandó szereplői– mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője.

dirk gerkens

Hasonlóan a korábbi évekhez, 2014-ben is a médiavállalatok vezetői és tulajdonosai adják a Top 50 szereplőinek több mint felét. Némileg emelkedett a média- és reklámügynökségi vezetők aránya, de hátrébb kerültek a listán, a telekommunikációs cégek képviselői pedig megtartották, olykor tovább erősítették pozícióikat. Az 50 szereplő közé 2014-ben sem került be piackutató intézet képviselője, pedig néhány éve közülük többen is ott voltak a befolyásosak között.

Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban 2014

(Első tíz helyezett)

Helyezés

Név

Cég

1.

Dirk Gerkens RTL Klub

2.

Simicska Lajos Mahir, Hung-Ister, Publimont

3.

Simon Zsolt TV2

4.

Bayer József Axel Springer

5.

Christopher Mattheisen Magyar Telekom

6.

Vidus Gabriella RTL Klub, R-Time

7.

Mihók Attila Ringier

8.

Fonyó Károly Euro AWK, Metropol

9.

Kolosi Péter RTL Klub

10.

Pallagi Ferenc Bors, Lapcom

Forrás: Marketing&Média

Az idei toplistán is a legmagasabb árbevételű hazai médiavállalat, az RTL Klub vezetői közül szerepelnek a legtöbben: összesen öten, hárman az első tízben. A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte vezető helyét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezére. Simicska Lajos befolyása a zsűri szerint tovább erősödött és a második helyre lépett, helyet cserélve Simon Zsolttal, a TV2 vezérigazgatójával. Négy helyet lépett előre Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója, ami a telekommunikációs szféra erősödését mutatja a médiapiacon.

Új megjelenő az első tízben Pallagi Ferenc, a Bors főszerkesztője és egyben a Lapcom vezérigazgatója. A TV2, az Axel Springer és a Ringier topvezetőinek helyét nem rengette meg a tulajdonosváltás, idén ők is jól szerepeltek az összeállításban. Szabó György, a Sanoma Media Budapest vezérigazgatója viszont úgy tűnik megszenvedte cége hosszú ideig levegőben lógó eladását: az elmúlt hónapban tulajdonost cserélt médiavállalat vezetője a tizenharmadik helyre szorult, pedig tavaly még a hetedik volt.

Bevételük döntő részét a nyomtatott lappiacról szerző vállalatvezetők és tulajdonosok tízen vannak a listán, tévés vezetők pedig tizenegyen. Ez nem nagy különbség, viszont a tévések befolyása erősebb, ők többen vannak az élmezőnyben. Az online piacon működő médiavállalatokat öten képviselik és számuk nem változott tavaly óta. A rádiók idén sem erősek, olyannyira, hogy egyedül Nyerges Zsolt sorolható ide a Class FM és a Lánchíd Rádió társtulajdonosként.

2014-ben öt főszerkesztő jutott be a Top 50-be, közülük viszont kizárólag főszerkesztői tevékenységüknek köszönhetően csak hárman: Uj Péter a 444.hu-tól, Dudás Gergely, az Index főszerkesztője és a Blikk szerkesztőségét irányító Murányi Marcell. Uj Péter szereplésének érdekessége, hogy az Index főszerkesztői székéből való távozása után az elmúlt két év toplistájáról lemaradt, most pedig a 444.hu főszerkesztőjeként tért vissza, rögtön a huszonharmadik helyen.

Az idei toplista legjobb helyen debütáló újonca Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke, aki egyből a tizenkettedik helyen nyitott. Szintén jó rajtot vett a huszonegyedik helyen szereplő Baráth Péter, a Vodafone márkaigazgatója. A kiesők között vannak olyanok, akik távoztak korábbi pozíciójukból, és emiatt kerültek ki a Top 50-ből. Közéjük tartozik Böröcz István, az MTVA korábbi vezérigazgató-helyettese, Laczkó Endre, a TV2 volt kereskedelmi- és üzletfejlesztési igazgatója és Kiss Péter, a csatorna korábbi programigazgatója is.
(BrandTrend)