Kategória: Aktuális.

A globális partnerség keretében a Telenor Csoport a következő öt évben pénzügyi, valamint technológiai támogatást nyújt világszinten az UNICEF azon programjaihoz, amelyek a gyermekek életének megóvását, egészséges fejlődését és védelmét szolgálják. Az együttműködés elsősorban azokban az ázsiai országokban segíti az UNICEF elkötelezett gyermekvédelmi munkáját, ahol a Telenor is jelen van.

Magyarországon a helyi Telenor és az UNICEF Magyar Bizottsága tavaly elkezdte a közös munkát a magyar gyermekek helyzetének javítása érdekében. Ennek részeként a Telenor támogatásával és az UNICEF szakmai vezetésével elindulhatott az „Ébresztő-Óra” program. Az általános és középiskolásokat célzó oktató programsorozat célja, hogy növelje a gyermekjogok ismertségét a gyerekek között.

A két szervezet hazai kooperációjának további területe az UNICEF által kifejlesztett HelpAPP okostelefon-alkalmazás fokozott népszerűsítésére irányul. A Telenor kiemelt csatornáin elérhetővé tette és ajánlja a zaklatás vagy bántalmazás áldozatául esett gyermekek számára készített innovatív mobilapplikációt, melynek továbbfejlesztésében tanácsadó szerepet is vállalt. A világon egyedülálló, magyar fejlesztésű HelpAPP alkalmazás a kiemelt láthatóságnak köszönhetően igen széles körhöz tudott eljutni.  Az UNICEF és a Telenor együttműködésének kezdete óta megötszöröződött a felhasználók száma, több ezer okostelefonra töltötték már le az alkalmazást.

„Nagyon örülünk annak, hogy a sikeres magyarországi együttműködés mellett globális szinten is szorosabbra fűzi a kapcsolatot a két szervezet, hiszen az eddigi tapasztalataink azt mutatják, hogy együtt még hatékonyabban tudjuk elérni a gyerekeket, és képesek lehetünk támogatni őket jogaik megismerésében.” – fejtette ki dr. Gyurkó Szilvia, az UNICEF gyermekjogi igazgatója.

„A gyerekek egyre fiatalabb korban kezdik el önállóan használni a digitális eszközöket és az internetet, ami számos előnyt biztosít számukra, ugyanakkor kíváncsiságuk és tapasztalatlanságuk révén ők a legvédtelenebbek az itt jelen lévő veszélyekkel, például a zaklatással szemben. Mobilszolgáltatóként felelősek vagyunk megvédeni őket és biztonságos körülményeket teremteni, amihez az UNICEF szakembereinek tudása és tapasztalata valódi segítséget jelent.” – tette hozzá Kutas István, a Telenor vállalati kommunikációs igazgatója.
(BrandTrend)