Kategória: Aktuális.

A Cannes Lions Nemzetközi Kreatívfesztivál szervezői a hét elején jelentették be, hogy összeállt a verseny négy kategóriájának zsűrije, így nyilvánossá vált, hogy kik fogják a Film, Media, Promo & Activation és az újonnan bevezetett Product Design kategóriákba benevezett alkotásokat elbírálni.

cannes_lions

Idén először magyar szakember is részt vesz a zsürorok munkájában, Jedlicska Márton, a KirowskiIsobar kreatívigazgatója ugyanis a Promo & Activation kategória zsűrijébe kapott meghívást. A szakember számos magyar és nemzetközi díjat, többek között egy Cannes-i Oroszlánt vehetett át munkáiért, 2013-ban előadóként szerepelt Cannes-ban, és ugyanebben az éven tagja volt az Art Directors Club Global Awards reklámverseny zsűrijének is, így tehát méltán képviseli majd hazánkat a világ egyik legrangosabb reklámfesztiválján.

A tavalyi gyakorlathoz hasonlóan a Media Lions kategória zsűrizését idén is két körösre tervezik. Az első körben 8 csoportra oszlik a 40 tagú zsűri, majd az így kapott rövidlistáról immár egy 13 fős grémium fogja eldönteni, hogy mely alkotások kerülnek ki győztesen. A kategória elnöke Matt Seiler, az IPG Mediabrands globális ügyvezető igazgatója lesz.

A három másik zsűrit is hasonlóan neves szakemberek fogják vezetni. A Film Lions kategória zsűri elnöke Amir Kassaei, a DDB Worldwide vezető kreatívigazgatója, míg a Promo & Activation Lions zsűri elnöke Susan Credle, a Leo Burnett USA vezető kreatívigazgatója lesz, a Product Design kategória zsűrijét pedig Donghoon Chang, a Samsung Electronics Dél-Korea ügyvezető alelnöke vezeti majd.

Terry Savage, a Lions Festivals elnöke üdvözölte az új kategória bevezetését, a zsűri prominens tagjait pedig ekképp üdvözölte: „A legjobb munkák zsűrizése és díjazása által a szakma ezen kiváló, zsűrizésre kiválasztott képviselői végső soron hozzájárulnak majd a reklámszakma globális fejlődéséhez.”
(BrandTrend)