Kategória: Aktuális.

Online szekció alakult a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) keretein belül. A biztosítási piac nem-életbiztosítási ágának legdinamikusabban fejlődő értékesítési csatornája, az online szegmens – talán éppen a fejlődés gyorsasága miatt – jelenleg számos speciális szabályozási problémával szembesül. Az új tagozat elsődleges célja, hogy az ügyfélérdekek mentén egyértelműen kidolgozza a legjobb online alkuszi gyakorlat kereteit, illetve kialakítsa és képviselje a szövetség álláspontját a piaci szereplőkkel (biztosító partnerekkel, illetve jogalkotói és felügyeleti testületekkel) zajló, az online területet érintő egyeztetéseken.

FBAMSZ_logo_új

Viharosan nő az online eladások aránya a biztosítási piacon: miközben Magyarországon a kgfb-biztosítások mintegy kétharmadát online csatornán (jellemzően alkuszokon) keresztül kötik, a casco- és lakásbiztosításoknak is egyre nagyobb százaléka ezen az úton jön létre. Ugyanakkor tavaly már az utasbiztosítási szegmens több mint tízmilliárd forintos díjbevételének 18 százalékát is ez a csatorna generálta.

E gyors térnyerést a piaci gyakorlat, illetve sokszor maga a szabályozás sem képes megfelelő hatékonysággal követni. Ennek következményeként számos esetben válik bizonytalanná, hogy akár egyértelműen ügyfélbarát eljárások mennyire felelnek meg az aktuális jogszabályoknak, illetve hogy egyes újonnan bevezetett módszerek nem sértik-e az ügyfelek érdekeit.

Ezt felismerve döntött a FBAMSZ elnöksége a szövetség online szekciójának megalakításáról, melynek elnöke Sebestyén László, a legnagyobb hazai online biztosításközvetítő cég, a Netrisk.hu vezérigazgatója lett.

A most megalakult online szekció feladata, hogy e terület speciális szempontjait is figyelembe véve javaslatokat dolgozzon ki az online szegmens működési kereteinek tökéletesítése érdekében – erre az érintett piaci szereplők már kifejezték nyitottságukat. Eközben a tagság felé egyértelmű, a fogyasztóvédelmi szempontokat kiemelten figyelembe vevő elvárásokat fogalmazzon meg a követendő online alkuszi gyakorlatot illetően.
(BrandTrend)