A nyomdagépek fejlesztői évről-évre bemutatnak valami különleges újdonságot, ami egyre vonzóbbá teszi nyomtatott anyagainkat és jól használható ötleteket ad a felhasználóknak termékeik egyedivé és utánozhatatlanná tételéhez.
Az innovációban és a digitális nyomdatechnikai újítások területén két évtizede élenjáró Prime Rate Kft. (www.primerate.hu) 2013 nyarán üzembe helyezett – Közép-Kelet-Európában elsőként – egy olyan különleges berendezést, amely háromdimenziós nyomatok készítésére alkalmas.
A 3D fogalma nagyjából 10-15 éve vált ismertté az emberek többsége számára, a háromdimenziós videojátékok, mozifilmek, illetve később a 3D modellezés kapcsán. A nyomdászattal összefüggésben azonban csak nemrég jelent meg a 3D UV kifejezés, amely egy olyan különleges nyomdatechnikai eljárás neve, ahol a nyomat jól tapinthatóan kiemelkedik a papír síkjából és egy lakkrétegnek köszönhetően csillogóvá válik.
A söröspoháron legördülő vízcseppek, a kosárlabda érdes felülete, a pókháló vékony szálai szinte életre kelnek a papíron. A 3D UV hatást egy magas fényű, víztiszta, körömlakk sűrűségű polimer adja, amelyet a berendezés különböző vastagságokban képes felvinni a felületre. Így válik térbelivé a grafika, és nyújt egyedülálló vizuális élményt a nyomat.
A 3D UV nyomtatás ötvözhető arany- és ezüst metálfóliával, amellyel káprázatosan fénylő, fémesen csillogó színhatás érhető el.
Könnyen belátható, hogy a mai, reklámokkal túlterhelt világunkban csak az az üzenet ér célba, amely valamilyen különleges plusszal bír, amely kiemelkedik a tömegküldemények sorából, amire felfigyelnek. E cél elérésében segít a 3D UV hatás, amelynek különleges megjelenése, az általa közvetített vizuális és tapintható élmény, újdonságának ereje garantálja, hogy a reklámanyagot kézbe vegyék, megnézzék, és ne végezze a szemétkosárban.
Számtalan felhasználási lehetőség rejlik a háromdimenziós nyomtatásban. A kidomborodó grafika látványa a könyvborítón már önmagában arra ösztönözi a vásárlót, hogy a könyvesbolti kínálatot végignézve, éppen ezt a kiadványt vegye le a polcról. A külső megjelenés legalább olyan fontos, mint a tartalom.
Fokozottan érvényes ez a luxus kategóriájú termékekre, mint például az exkluzív csokoládék, édességek, parfümök, drága italok. Hatékony kedvcsináló e termékek megvásárlásához a díszes csomagolás, a doboz vagy az ajándéktasak síkjából kiemelkedő, arany- illetve ezüstmetál fóliával ötvözött grafika.
Nagyszerű megoldást jelenthet az új technológia azok számára is, akik igényes termékkatalógusokat, prospektusokat, POP anyagokat gyártatnak
A 3D UV technika lehetővé teszi a megszemélyesítést, vagyis készülhetnek személyre szóló party meghívók, karácsonyi üdvözlőlapok, esküvői értesítők, ajándékkuponok, címkék, névjegykártyák.
Mindig kétséges, hogy vajon a vállalatok által küldött, költséges DM levelek valóban célba érnek-e vagy felbontatlanul dobják ki őket. A napi levélhalmazból különleges megjelenésével kitűnő, háromdimenziós reklámanyagon garantáltan megakad a tekintet, és megtapintva a kidomborodó, fénylő nyomatot, a küldeményt biztosan ki is bontják.
Amennyiben többet szeretne megtudni a 3D UV nyomtatási lehetőségekről, látogasson el weblapunkra: primerate.hu és igényelje ingyenes mintakatalógusunkat.
(BrandTrend)