Kategória: Aktuális.

Folytatódott a Mercedes-Benz Hungária Kft. és az EvoBus Hungária Kft. sikeres teljesítménye a hazai új személyautó, haszonjármű és autóbusz értékesítések terén, valamint a kapcsolódó üzletágak tekintetében. A csillagos márka járműveinek hazai forgalmazója az anyacég, a Daimler AG globális irányvonalával összhangban 2013 során is folytatta a korábban megkezdett modelloffenzívát, de kiemelt jelentőséget tulajdonított az ügyfelek lehető legmagasabb szintű kiszolgálásának és az ügyfélélmény fejlesztésének is.

Print

A személyautó üzletágban három kiemelten fontos modell, a kizárólag Kecskeméten készülő CLA, a Daimler történetének legnagyobb frissítésén átesett E-osztály, valamint a világ legjobb autójának készített új S-osztály bevezetéséből adódóan 2013 kiemelt jelentőségű év volt. Az új modellek bemutatását az ügyfelek is pozitívan fogadták: a hazai vezérképviselet összesen 1587 Mercedes-Benz személyautót értékesített ügyfeleinek, ami 28,6%-os növekedés 2012-höz képest. Továbbra is népszerűek maradtak a kompakt és ezen belül a kecskeméti modellek (összesen 400 autó), illetve kiemelkedően teljesített az ML terepjáró is.

A Mercedes-Benz folyamatban levő modelloffenzívájának egyik célja, hogy az új modellekkel a csillagos márka a fiatalabb célcsoportok számára is vonzóvá váljon, viszont továbbra is nagy jelentőségű, hogy az ügyfelek hosszú távon kötődjenek a márkához. Ennek érdekében a Mercedes-Benz az elmúlt évek folyamán módszeresen az ügyfeleket helyezte a középpontba, a vásárlást megelőző tanácsadástól egészen a minőségi szerviz-szolgáltatásokig.

A globális törekvés hazai megvalósításának sikerét igazolta vissza a ClientFirst Consulting Kft. „Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban” című versenyén 2013 novemberében elnyert két első díj is: A kis- és középvállalatok között a Mercedes-Benz Hungária Kft. végzett az élen a személyes és telefonos ügyfélkiszolgálás kapcsán, míg az elektronikus kategóriában a harmadik helyen végzett.

Az ügyfélélmény kiterjesztése érdekében a Mercedes-Benz olyan, a márkától korábban szokatlan helyeken is megjelenik, mint a Sziget fesztiváljai, illetve a DTM versenysorozat hazai futama a Hungaroringen, amely révén a márka sportos oldala ismét előtérbe kerül. Emellett, a megszokott értékesítési csatornák, köztük a márkakereskedői hálózat is folyamatos fejlesztés alatt áll, így a csillagos márka leendő és jelenlegi ügyfelei közelebb kerülhetnek a folyamatosan érkező új modellekhez. A hazai vezérképviselet márkakereskedő partnerei újabb bemutatótermeket nyitottak Solymáron, Sopronban és Zalaegerszegen valamint a veszprémi bemutatóterem is megújult.

MB_CLA

Használtautó értékesítés területén is komoly növekedés mutatkozott 2013 során. A jahreswagen.com minőségi használtautó program keretében mintegy 250 darab tanúsított és garanciális használt gépkocsit értékesítettek a Mercedes-Benz Hungária Kft. partnerei, ez közel 50%-os növekedést jelent. Az idei év során a választék kibővült a jahreswagen+ autókkal, ezekre már 3 éves teljes körű jótállás érvényes. A márkakereskedések folyamatosan több mint 100 minősített használtautót kínálnak, ezekből a www.jahreswagen.hu weblapon is lehet válogatni.

Mintegy 8,1%-kal növekedett 2013-ban a Mercedes-Benz Eredeti Alkatrészek forgalma. Az idei év során megindul a Mercedes-Benz Eredeti Olajok termékcsalád piaci bevezetése, amellyel a hazai importőr is hozzá kíván járulni a kenőanyagok piacának tisztulásához és a silány minőségű, az eredetire megtévesztésig hasonló csomagolásban forgalmazott hamisítványok visszaszorításához. A Mercedes-Benz Eredeti Olajok a kimagaslóan jó ár-érték arányon túl, messzemenő biztonságot is nyújtanak, a Mercedes-Benz Eredeti Alkatrészekhez hasonlóan a „gyártó-importőr-márkaszerviz” zárt láncon keresztül történő forgalmazás teljes garanciát nyújt a járműtulajdonosoknak és üzemeltetőknek.

A felhatalmazott szervizek iránti bizalom további növelése érdekében a Mercedes-Benz Hungária Kft. 2013-tól az Átlátható Szerviz program keretén belül lehetőséget biztosít a járműtulajdonosok számára, hogy a javítás egyes fázisai során jelen legyen, valamint a Szervizszakértő Válaszol című kezdeményezés keretén belül Császár János, a Mercedes-Benz Hungária Kft. vevőszolgálati igazgatója személyes fogadónapokat tart, illetve emailben is várja az ügyfelek megkereséseit a [email protected] címen.

Továbbra is sikeres a 2012. február 1-én bevezetett, minden Magyarországon forgalomba helyezett új Mercedes-Benz személyautóhoz – köztük a 2014-ben bemutatkozó új V-osztályhoz is – alapárón járó Integrált Szerviz Csomag, ami négy év vagy 120 000 kilométer futásteljesítményen belül garanciát és díjmentes karbantartást biztosít a tulajdonosok számára. A szolgáltatás garancia modulja térítés ellenében 6 éves korig és 200 000 kilométer futásteljesítményig meghosszabbítható.

MB_Driving_Events

A tavalyi évtől a 2012. február 1. előtt üzembe helyezett járművekhez is lehetséges az Integrált Szerviz Csomag garancia moduljának megvásárlása. Újabb érték- és élménynövelő alapszolgáltatás jelenik meg a kínálatban a személyautó ügyfelek részére: A 2014. február 1-től átadott új Mercedes-Benz személyautók vezetői vezetéstechnikai tréningen vehetnek részt a Mercedes-Benz Driving Events keretén belül, amelynek helyszíne a zsámbéki drivingcamp Hungary. A hazai vezérképviselet ez által újabb fontos lépést tesz a balesetmentes közlekedéshez vezető úton, amelyet a tavaly bemutatott Mercedes-Benz Intelligent Drive-ban megtalálható vezetői asszisztens-rendszerek bizonyos modellek esetén felár nélküli biztosításával is tovább követ.

Print

A Mercedes-Benz Hungária Kft. kishaszonjármű üzletága összesen 532 járművet értékesített, így a nehéz piaci körülmények ellenére is sikeresen szerepelt. Ez részben a megújult Sprinter bevezetésének, részben flotta-beszállítások elnyerésének köszönhető. Ezek között kiemelkedik a Tesco dotcom projektje, amelynek keretén belül a vezető kiskereskedelmi áruházlánc speciálisan kialakított Mercedes-Benz Sprinterekkel szállítja ki a megrendelt termékeket a vásárlóknak.

MB_Sprinter

A hazai vezérképviselet munkatársai a márkakereskedéssel együttműködve a járművek specifikációjának kidolgozásától az átadás utánig a teljes folyamatot kezelték, így a Tesco a világszerte már bizonyítottan megbízható Sprinterek mellett személyre szabott támogatásban is részesült. Modellciklusának utolsó teljes évében továbbra is remekül szerepelt a 2014-ben búcsúzó Viano, amelyet júniustól a személyautós karakterű V-osztály vált, a Vito új generációjának érkezése pedig év végén várható.

MB_Actros

A 2013-as év során a Mercedes-Benz Hungária Kft. összesen 558 darab nagyhaszonjárművet szállított ki. A piacon általánosságban tapasztalható a kisvállalkozások beruházásainak csökkenése és a flottaüzletek számának növekedése. Tavaly jelentős megújuláson ment keresztül a nagyhaszonjármű termékpaletta: a vadonatúj Actros bemutatását az új Atego, Econic és Unimog érkezése követte. Az új modelleket 2014 tavaszán roadshow-n ismerhetik meg az ügyfelek, akik számára elérhetővé válik az elsősorban gazdaságos közlekedésre optimalizált vezetéstechnikai képzés is.

MB_Citaro_Budapest

Kiemelkedően sikeres évet zárt az EvoBus Hungária Kft. is. A tavaly májusban forgalomba állt 159 darab Mercedes-Benz Citaro autóbuszflotta tagjai már elérték az átlagosan 80 000 kilométeres futásteljesítményt a budapesti forgalomban, 2014 első negyedévében pedig különleges, Mercedes-Benz Citaro BlueTEC Hybrid autóbuszok állnak forgalomba Kecskemét utcáin. Az összesen 25 darab, bizonyos szakaszokon zéró emissziós közlekedésre is alkalmas jármű szállítása és műszaki átadása már megkezdődött. Az EvoBus Hungária Kft. 2013-ban összesen 192 darab 8 tonna feletti autóbuszt értékesített, ezzel a hazai autóbuszpiac meghatározó szereplőjévé vált.

A kecskeméti Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. kiterjedt társadalmi felelősségvállalása mellett az importőri feladatokat ellátó Mercedes-Benz Hungária Kft. is elkötelezett a magyarországi szerepvállalások folyamatos növelése mellett. A hazai forgalmazó 2013-tól a Magyar Kézilabda Szövetség arany fokozatú támogatója, ezen belül részt vállalt az U19-es Kézilabda Világbajnokság megrendezésében, valamint a MOL Vívó Világbajnokság létrejöttének elősegítésében is.

A kultúra és az oktatás terén elsősorban a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen zajló formatervező képzés támogatása, valamint a designkultúra fejlesztése áll a középpontban, ennek jegyében jubileumi autódesign kiállítás zajlott a Művészetek Palotájában és az Art Moments művészeti fesztivál is a Mercedes-Benz Hungária Kft. támogatásával jött létre. A hazai vezérképviselet részt vállalt a tavaly 30. jubileumát tavaly ünneplő „István, a király” című produkcióban és – egyebek mellett – támogatta az Analóg Fotókiállítást is.

A jótékonysági akciók továbbra is kiemelten fontosak a Mercedes-Benz Hungária Kft. számára. A tavaly áprilisban meghirdetett „Segíts egy mosollyal!” kampány során több mint 6,5 millió forint gyűlt össze a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat javára, a tízéves jubileumi Csillagtúra nevezői pedig a Budapesti Korai Fejlesztő Központ munkáját segítették.
(BrandTrend)