Kategória: Aktuális.

Lengyelország esetében a rich media kampányok részesedése kiemelkedően magas a többi piachoz képest. Ezzel szemben Lettországban és Szlovéniában még nagyon alacsony a rich media bannerek elterjedtsége. A régió többi piacán viszonylag egységes képet mutat a hagyományos bannerek és rich media megoldások alkalmazásának aránya az online kampányokban.

Kampányok megoszlása országonként, hirdetési formátum szerint (Forrás: gemiusAdMonitor, 2013 Q2-Q3)

gemiusAdMonitor

A fent említett rich média formátumok jóval magasabb hatékonysága mellett, még mindig a hagyományos banner hirdetések a leginkább elterjedtek a régióban. Egyetlen kivétel ez alól Lengyelország, ahol a hagyományos banner kampányok aránya 66 százalék, és 46 százaléka rich media formátum. Így elmondható, hogy Lengyelországban ritkábban futnak hagyományos bannerek, mint a szomszédos országokban.

Fokozatosan nyertek teret az újabb, látványosabb formátumok. Ezt a trendet jól szemléltetik az adatok más piacokon is, mint például Szlovákiában (kampányok 86 százaléka alkalmaz hagyományos banner formátumot, míg 23 százalék használ rich mediát), Bulgáriában (90 százalék és 32 százalék), a Cseh Köztársaságban (89 százalék és 33 százalék) és Magyarországon (87 százalék és 34 százalék).

Ács Tamás, a Gemius internetes hirdetési szakértője szerint ezek az adatok mind azt mutatják, hogy, bár rendkívül meggyőző a rich media eszközök hatékonysága a hirdetések szempontjából, egyelőre mégis a banner alapú kampány a legnépszerűbb választás a közép-kelet európai országokban.

A teljes jelentés elérhető: AdMonitor Report Q2-Q3 2013

Fenti adatok a gemiusAdMonitor-ból származnak, mely egy átfogó jelentés a legnépszerűbb hirdetési formátumokról, a leggyakrabban hirdetett iparágakról és trendekről a digitális reklám területén. Az adatok a gemiusDirectEffect, a Gemius online hirdetési kampányok hatékonyságának mérése és az AdOcean, a Gemius hirdetés kiszolgáló rendszerének adatai alapján állnak rendelkezésre. A kutatásban 11 közép-kelet európai ország adatai szerepelnek; Magyarország mellett Bulgária, a Cseh Köztársaság, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia. A jelentés félévente készül és 2011-óta áll rendelkezésre.
(BrandTrend)