Kategória: Aktuális.

A leginkább felső kategóriás írószereiről ismert német cég, a Montblanc kockázatos vállalkozásba fogott, olyan órát kíván piacra dobni, amelyet azok is megengedhetnek maguknak, akiknek az imázsához hozzátartozna egy kifinomult márka, de az utóbbi években elszaladt árakkal nem tudnak lépést tartani.

Az 1906-ban írószergyártóként alapított Montblanc-t 1977-ben vette meg a Dunhill, majd annak bekebelezése révén került mai anyacégéhez, a Richemont-hoz. Árbevételének mintegy 45 százalékát ma is az írószerek adják, az órák és a bőráruk 25-25 százalékkal részesednek, a fennmaradó 5 százalék jut az ékszerekre és egyéb kiegészítőkre.

A héten megrendezett genfi nemzetközi óraszalonon (SIHH) – amely az év első nagy ágazati seregszemléje – a Montblanc két “olcsó” órát is bemutatott: az egyik egy öröknaptárral ellátott acéltokos darab, amelyet már 10 ezer euróért meg lehet vásárolni, a másik egy kézzel készült aranykronográf. A maga kategóriájában barátinak mondható árú modellek szokatlanul rövid idő alatt készült el: a Meisterstück Heritage néven futó kollekció ötletének megszületésétől a prototípusok bemutatásáig kevesebb mint fél év telt el − emlékeztetett a Financial Times −, szemben a szokásos két évvel.

MB_Heritage_Perpetual_Calendar

A Montblanc új stratégiája Jerome Lambert nevéhez fűződik, aki tavaly érkezett a vezérigazgatói pozícióba, és előtte tíz évig a svájci órák élvonalába tartozó Jaeger-LeCoultre vezére volt, ahol hasonló árazási elveket követett. A váltás házon belül történt, hiszen a Jaeger-LeCoultre ugyanúgy a Cie Financiere Richemont-hoz tartozik, mint a Montblanc − utóbbinak azonban sokkal nagyobb a súlya a csoporton belül, hiszen ott a második legnagyobb brand a Cartier után. A Reuters beszámolója szerint a Montblanc az utolsó lezárt üzleti évben 766 millió euróval járult hozzá a Richemont 10,15 milliárdos összforgalmához.

Forrás: napigazdasag.hu
(BrandTrend)